Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Csinálj magadnak időt az edzésre!

Istock | Valamennyi időt biztosan tudsz találni a futásra, a sportolásra

Idő-menedzsment trükkök kezdőknek és haladóknak.

A triatlonhoz, sőt, néha a futáshoz sem árt a logisztikus végzettség, legalábbis ami az időmenedzsmentet illeti. Viccet félretéve: család, munka és az egyéb teendők mellett tény, hogy zsonglőrködni kell az idővel. Ha eddig amiatt nem vágtál bele, mert fogalmad sincs, hogyan tudnád még az edzést is beletuszkolni a napi teendők közé, akkor ez a cikk neked szól.

 

Jó reggelt!

Az egyik adu ász a hajnali edzés lehet. Korán kelni nem a legkellemesebb, viszont reggel 8-ig letudni a napi adagot annál inkább! További előny, hogy ha reggel edzel, akkor biztos, hogy nem jön közbe semmi. Mire a család felébred, te már túl vagy mindenen, tehát nem tőlük veszed el az időt.

 

 

Minden nap egy kicsit

Konzisztencia nélkül nincs eredmény. Triatlonosként az úszást, a futást, a bringát és az erősítést is bele kell szorítani a hétbe, illetve hat napba, hiszen egy nap a pihenésről és a regenerációról kell, hogy szóljon. Ha valami közbejön, és keresztülhúzza az edzést, akkor iktass be egy erősítést vagy bármi mást, ami belefér; a lényeg, hogy a folytonosság és a folyamatosság ne szenvedjen csorbát.

 

Rövidebb, de intenzívebb

Ha időhiány miatt le kell rövidíteni egy hosszabb edzést, akkor növeld az edzésintenzitást. Természetesen a hosszú edzéseket nem lehet megspórolni, de a kimaradt hosszú edzésnél mindenképpen többet ér egy rövidebb, de intenzív. Például: bemelegítés után iktass be a futásodba vagy a bringaedzésbe egy perces sprinteket, többször ismételve. A HIIT tréning nem csak időhatékony, hanem fejlesztheti a regeneráció képességet, a légzőizmokat és változatos edzésingert biztosít.

 

 

Közös edzések

Jó, ha van egy megbízható edzéspartnered. Ha tudod, hogy várnak rád, akkor el fogsz időben indulni, halogatás és tologatás helyett le fogod nyomni az edzést. Heti egyszer menjetek együtt, és ha beválik, akkor lehet ebből is rendszer. Persze nem árt, ha közel azonos szinten vagytok, hogy ne menjen az edzésminőség rovására.

 

Pakolj össze előre!

Készítsd össze a másnapi edzéshez szükséges dolgokat előző este. Ez abban is a segít, hogy átgondold, mit is kell majd csinálnod, és mennyi ideig fog tartani. Ez főleg akkor jó ötlet, ha kora reggel indulsz. Egyrészt így pár perccel tovább alhatsz, másrészt tuti, hogy nem felejtesz el semmi fontosat.

 

 

Írd be a naptáradba!

Tekints úgy az edzésre, mint egy fontos meetingre. Saját magaddal. Így az egyéb teendőidhez tudod igazítani az edzést, hiszen mindent egy helyen látsz. Tervezés nélkül szinte lehetetlen mindenre időt szakítani, de egy kis odafigyeléssel és rugalmassággal szinte minden megoldható.