Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

5 dolog, amit a futás megtanít önmagadról

Istock | Futás közben kíméletlenül önmagunkkal vagyunk. A futás megmutatja az érzéseinket, és tiszta képet ad pillanatnyi lelkiállapotunkról.

Csak te és az út: „terápia” futólépésben.

A legtöbb interjúban, amit a futás kapcsán készítünk, a lelki előnyök felsorolásánál majdnem mindig elhangzik a következő: futás közben kitisztulnak a gondolataink, felerősödik az intuíciónk, könnyebben megtaláljuk a megoldást a problémáinkra.

Mintha ilyenkor tudnánk a legjobban töprengeni, mégpedig mindenféle erőlködés nélkül. A gondolataink tiszták és logikusak, az érzéseinket nem köti gúzsba semmi, szabadon szárnyalnak. Elillan belőlünk a stressz, megszűnik a feszültség, és jó esetben futás után úgy térhetünk haza, hogy újra kereknek látjuk a világot magunk körül.

Az alábbi 5 tényezőt mindenki megtapasztalhatja, aki rendszeresen futócipőt húz, és elindul az úton – a saját lelke, teste, szelleme felé.

  1. Megmutatja, hogyan érzel

    Amikor futsz, ne lepődj meg, mert bármiféle érzés előtörhet belőled a felszabadító boldogságtól kezdve a motiváló izgatottságon át a megkönnyebbülést adó sírásig. Most jogosan kérdezhetnéd: Ki tud sírni, amikor fut? Nos, e sorok írója is többször megtapasztalta már, hogy a hétköznapokban esetlegesen elfojtott szomorúság kocogás közben egyszerűen magától feltör – kiapadhatatlan „törpe vízesés” formájában. De ez sokkal inkább a helyzet megoldását, elengedését segíti, nem pedig a keserűség elmélyülését.
    Miközben futsz, felszabadulsz. Kiengeded magadból az eltemetett és nem annyira eltemetett érzéseidet, amelyek néha teljesen váratlanul, ösztönösen szakadnak ki belőled. Néha olyan érzések is felszínre kerülnek ilyenkor, amelyeknek a létezéséről egyébként tudomást sem szeretnél venni, de a futás öntudatlanul is kihozza belőled. Tükröt tart eléd, hogy őszintén és mindenféle elfojtás nélkül tekinthess önmagadra, az életedre.

    Neveztél már a 24. Aldi Női Futógálára?

    Magyarország legnagyobb női futóversenyét rendezik 2019. május 19-én. Sokak számára a Női Futógála az első futóverseny, míg mások szívesen térnek vissza PB-t futni vagy épp a családdal vagy barátnőkkel váltózni. A 24. Aldi Női Futógálán több távon is indulhatsz.

    Futhatsz a családdal 600 méteres távon, futhatsz vagy gyalogolhatsz 2,5 kilométeren.

    Barátnőiddel váltóban is indulhattok párban 4,1 km + 5,9 km-en vagy 10+5 km-en, és trióban is kipróbálhatjátok magatokat 3x2 km és a 10+5+2,5 kilométeres távokon. Egyéniben  5 vagy 10 kilométers távon futhatsz. Minél korábban nevezel, annál kedvezményesebben teheted mindezt. Nevezni itt tudsz.

  2. Elárulja, mit kell tenned!

    Gyötör egy probléma? Indulj el futni! Nagy valószínűséggel az edzésed végére megtalálod a választ a téged foglalkoztató kérdésre. De legalábbis rájössz, hogy milyen irányba indulhatnál el a megoldás felé.
    Akár magánéleti, akár munkahelyi gondod van, futás közben több megoldási képlet is felbukkanhat a gondolataidban, és jó esetben még csak erőltetned sem kell. Mintha a futást arra teremtették volna, hogy az egyébként nem logikusan gondolkodókból is kihozza a legösszeszedettebb énjüket! Tehát ha fontos döntést kell hoznod, menj el futni: teljesen mindegy, hogy aszfalton, földúton, a futópadon, erdőn, mezőn, dombon, hegyen gyűröd a kilométereket, ilyenkor tisztábban láthatod az érveket és az ellenérveket, amelyek segítenek meghatározni a számodra legjobb lépés az adott élethelyzetben.
  3. Képet ad a fizikai állapotodról

    Minden futás alkalmával pontosan megtapasztalhatod, hogy éppen milyen állapotban van a tested. Nagyon egyszerű: mikor kipihent és erőteljes vagy, akkor szinte repülsz, amikor kialvatlan és fáradt, akkor meg mintha vánszorognál.
    Futás közben a valódi lelkiállapotodról az érzéseid árulkodnak, a tested pedig ugyanígy működik. Minden fizikai problémád, fájdalmad, erőd, erősséged és győzelmed veled fut, a tested veled van, és mintha beszélne hozzád arról, hogy hogyan is érzi magát. Hogy ez miért fontos? A mai rohanó világban gyakran hajlamosak vagyunk elfelejtkezni a testünk igényeiről: nem eszünk eleget, vagy éppen túl sokat eszünk, keveset alszunk, sokat stresszelünk, nem figyelünk oda a szervezetünkre... Futás közben rengeteg, a fizikumunkkal kapcsolatos kisebb vagy nagyobb probléma megmutatkozhat, ami arra figyelmezteti az embert, hogy törődjön egy kicsit többet a testével, az egészségével!
  4. Megmutatja, mire vagy képes

    Talán ezt nem is kell túl sokat magyarázni. A futás az önfegyelem, az önismeret, a testtudat és az állóképesség művészete. Igen, művészet! Általa tisztán láthatod és megélheted, hogy mennyire fontos a cél, valamint az ahhoz vezető út. Megtanít arra, hogy a kifogásokkal soha nem leszel előrébb, csak önmagadat ámítod velük. Azt is tökéletesen megmutatja, hogy a befektetett munka, az elkötelezettség, a szorgalom és az akarat milyen fantasztikus teljesítményt képes kihozni belőled! Az edzések és a versenyek során megtapasztalhatod, hogy sokkal több van benned, mint azt korábban valaha is gondoltad volna, és ilyenkor teljesen mindegy, hogy „csak” örömfutó vagy, vagy ultrára készülő amatőr sportoló.
    Amit te a futásba beleteszel, azt kapod vissza eredmények, élmények, érzések formájában – ez pedig egy olyan igazság, amit az élet minden területén érdemes megfogadni és követni.
  5. Megtanít „csak úgy lenni” a jelenben

    Csak te és az út. (Igen, mint a Mi kell a nőnek? című filmben.) A futás elsősorban rólad és a MOSTról szól, arról, amit érzel, gondolsz, látsz, hallasz a jelenben. A futás megtanít arra, hogy éld meg a pillanatot, élj meg minden lépést! Közben körülnézhetsz, észlelheted a dolgokat, amelyek mellett elsuhansz, de mindenekelőtt a saját világodban létezel, ahol most nyugodtan lehetsz kicsit önző, figyelhetsz kizárólag önmagadra, hiszen ez a te futásod, nem másnak kell megfelelned, csak saját magadnak.

forrás: popsugar.co.uk