Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Dobd fel a tavaszt gyaloglással!

wayhomestudioo | A tempós gyaloglás többek között jótékonyan hat a szívre, fejleszti az állóképességet, valamint a fogyásban is segít

Rengeteg előnye van.

A természet egyre zöldebb, hosszabbodnak a nappalok, a langyos idő egyre többünket csalogat ki a friss levegőre. A kinti mozgásnál nincs is jobb, főleg, ha megtaláltuk az a mozgásformát, ami örömet okoz. A szabadidősportok közül az egyik legnépszerűbb a kocogás-futás, de ne feledkezzünk meg a gyaloglásról sem!

A gyaloglás, ha rendszeresen és intenzíven végezzük, számos egészségügyi előnnyel jár. Jó előkészítő lehet annak, aki régóta kacérkodik a futással, és segíthet a visszatérésben mindazoknak, akik egy betegség, sérülés legyőzése után akarnak újra sportolni. Nézzük, hogy miért is jó a gyaloglás, és mivel lehet még feldobni a hagyományos sétát!

 

A legegyszerűbb mozgásforma

A láb mindig kéznél van! – tartja az egyik legnépszerűbb futóknak szóló mondás. Azonban ez a gyaloglókra még inkább igaz. A gyaloglás a legegyszerűbb és legolcsóbb sport. Nincs szükség semmilyen kiegészítőre, elég egy kényelmes cipő, és már indulhatunk is. Mindegy, hogy a várost hódítjuk meg vagy az erdőben tévedünk felfedezésre váró ösvényekre, a lényeg, hogy megtaláljuk az örömet és a kihívást az adott terepen.

 

Kíméli az ízületeket

A gyaloglás olyan sport, melynél a mozgás közbeni becsapódás jóval kisebb mértékű, mint a lendületesebb futás esetén, így a hát- vagy derékproblémákkal, valamint túlsúllyal küzdőknek is nyugodtan ajánlható. Szintén javasolt azoknak, akik esetleg boka-, térd- vagy csípőízületi panaszok után keresnek olyan rehabilitációs mozgásformát, ami kíméletes, de közben megdolgoztatja az ízületet körbevevő izomzatot.

 

Felpezsdít

Természetesen a gyaloglással nem lehet elérni olyan szintű állóképességet, mint az intenzívebb kardio sportágakkal, de azért a közepes intenzitású gyaloglás is lassan, de folyamatosan optimalizálja keringésünk állapotát.

 

Megdolgoztat

A gyaloglás akár edzés-szerűen is végezhető. A hatásfok növelése érdekében súlyzókat is alkalmazhatunk: ha nincs semmilyen egészségügyi problémánk, használhatunk boka- és a csuklósúlyt vagy akár kézi súlyzót is. Nézhetjük a tempót, az intenzitást, de akár a súlyzóval végzett ismétlésszámot is. A felkar izmainak edzéséhez váltogassuk a karmunka módját.

Ha nem akarunk súlyokat cipelni, készülhetünk köredzésre is. Egy tempós 8-10 perc gyaloglás után végezzünk el egy adott gyakorlatsort, amit magunknak állítunk össze (például 10 fekvőtámasz, 10 felülés, 10 guggolás). Utána jöhet megint a gyaloglás, majd újra a gyakorlatsor, tetszés szerinti ismétléssel.

További gyaloglásra hangolt edzésterveket ebben a cikkünkben találsz:

Összehoz régi barátokkal

Sajnos ebben a pandémiás időszakban nincs sok lehetőségünk együtt lenni a barátokkal, hiszen a kávézók, éttermek zárva vannak. Szerencsére a gyaloglás egyik előnye, hogy könnyen végezhető másokkal együtt. Szervezzünk sétálós találkákat és megbeszéléseket. Amellett, hogy friss levegőn élvezhetjük a tavaszi időjárást, sokat teszünk közben az egészségünkért is.

 

Kitisztítja az elmét

A természetben végzett gyaloglás feltölti a lemerült akkumulátorainkat és kreatív gondolatokkal tölt el. A gyaloglást egyfajta meditációs gyakorlatnak is tekinthetjük. Ehhez akár segítség is lehet, ha gyaloglás közben meditációs zenét hallgatunk, ami segít ellazulni és kikapcsolni a külvilágot.

 

Nordic walking

Ha pedig rákapunk a gyaloglásra, érdemes kipróbálnunk a nordic walkingot! Ezt a mozgásformát is végezhetjük a városi parkokban, az erdőben, de akár dimbes-dombos terepen is. Lényegében csak egyetlen felszerelést kell beszerezni hozzá, a botot, ami amellett, hogy remekül megmozgatja a felsőtestet, az alsó végtagokat is intenzívebb munkára serkenti. A bot kapható állítható és fix magasságban. Vásárlásánál figyeljünk arra, hogy ne legyen alacsonyabb a csípő és magasabb a mell vonalánál. Gyakori nordic walkinggal erősödnek a váll, a mellkas, a kar izmai. A tempós gyaloglás megdolgoztatja a lábakat, és a hasizom is aktívan kiveszi részét a munkából.