Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Helyezkedni tudni kell: így rajtolj egy triatlonversenyen!

Istock | Az úszás rajtja és amíg megtalálod a helyed az úszó mezőnyben, igen izgalmas a triatlonban

Lehetséges elkerülni a bunyót?

Hogyan érdemes helyezkedni az úszás során, hogy elkerüld a bunyót (ha ez egyáltalán lehetséges)? Merre indulj? Hogyan tájékozódj? Szerencsére még lesz itthon triatlonverseny, így, ha indulsz Kenesén, kipróbálhatod triatlonos szerzőnk, Szabó Ancsurnak a rajtra, illetve az úszásra vonatkozó tippjeit!

 

  1. Hacsak nem a dobogóra hajtasz, ne menj bele a sűrűjébe!

    Akár befutással, akár vízből van a rajt, inkább a mezőny szélére helyezkedj, így elkerülheted a darálót (de még ez sem garancia arra, hogy nem kapsz néhány pofont). A mezőny szélén haladva nincsenek annyira egymás hegyén-hátán az emberek, mint középen, így nem kell attól tartanod, hogy visszahúznak, átúsznak rajtad, vagy lerúgják a szemüvegedet.

  2. A tudásszintednek megfelelő helyre állj!

    Gyenge úszóként, mellúszóként ne állj az első sorba. Ezzel nem csak a gyorsabbakat akadályozod, de tuti, hogy bedarálnak, lenyomnak, beléd rúgnak. Nem éri meg és nem is túl sportszerű. (Ennek ellenére minden versenyen van ilyen, de egyszerűen nem értem, miért.)


  3. Tájékozódj!

    Rajt előtt nézd meg, hol vannak a bóják, illetve hogy milyen a pálya vonalvezetése. Úszás közben is próbáld meg tartani az irányt. Medencében érdemes gyakorolni, hogy úszás közben kiemeled egy pillanatra a fejed és előre nézel. Nyílt vízben nagyon jól fog jönni ez a skill, mert szemmel tudod tartani a következő bóját, így a helyes irányt. Ha találsz egy jó lábvizet, akkor figyelj, hogy ne úgy ússzon az illető, mint az ökörh*gyozás, mert ezzel többet veszíthetsz, mint amit a lábvízzel nyersz.

  4. Gyorsban kerüld a bóját, vagy jóval előtte válts mellre!

    Nincs annál kellemesebb (kivéve egy jó lábvizet), amikor a bóját megkerülve az addig mellettem gyorsban úszó sporttárs hirtelen mellre vált és egy jól irányzott gyomrost kiosztva kerüli meg a bóját. Ne válts hirtelen úszásnemet, mert egy jól irányzott mell-lábtempóval komoly sérülést okozhatsz. Ouch!


  5. Az első 200 méter legyen erős!

    Az első 200 métert nyugodtan megnyomhatod. Az erős lábtempóval teret és helyet nyersz magadnak addig, amíg felveszed az utazósebességet.