Az 5 legjobb tipp kezdő életmódváltóknak | Futásról Nőknek

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Az 5 legjobb tipp kezdő életmódváltóknak

Tényleg ki kell dobnod minden egészségtelen ételt, ha életmódot váltasz? Lehet anélkül is változtatni, hogy begubóznál és csak salátalevelet rágcsálnál?

Változtatni a bergözött, nem igazán egészségtudatos szokásokon nem könnyű, de egyáltalán nem lehetetlen feladat. A rendszeres testmozgás, az egészséges táplálkozás alappillérei az egészséges életmódnak. Beszélni persze sokkal könnyebb ezekről a dolgokról, neked pedig gyakorlati tanácsokra volna szükséged, igaz? A következő tippek valóban segíthetnek, hogy elindulj az életmódváltás útján.

  1. Legyél tudatos!

    Izgalmas dolog a spontaneitás, de a táplálkozás területén inkább a tudatosságra törekedj! A legjobb, ha a menü nagy részét magad készíted el, hiszen így biztosan tudod, mit tartalmaz egy-egy étel. Nem kell minden tervezett étkezést kalóriaszámláló alkalmazással rögzítened, de nem árt, ha nagyjából átgondolod, hogy mikor mit fogsz enni. Így nem csak a gyorsétkezdék és büfék kínálatát kerülheted el, de rengeteg időt is spórolhatsz. Ha megtervezed a heti menüt és listával indulsz bevásárló-körútra, nem kell minden másnap boltba menned a hiányzó alapanyagok beszerzése céljából. A tudatosság lehetőleg étkezés közben is jusson eszedbe: amikor eszel, ne foglalkozz mással. Ne reggeli közben válaszolj a sürgős emailekre, vagy vacsorázz a TV előtt, mert így könnyen előfordulhat, hogy több energiát viszel be, mint amennyire szükséged van.


  2. Változtass lépésenként!

    Fellépsz az instagramra vagy a facebookra, és mindenkinél ambiciózus újévi fogadalmakat látsz? Ne hagyd, hogy a közösségi média túl nagy nyomást gyakoroljon rád, ne akard egyik napról a másikra hátrahagyni a megszokott étkezési szokásaidat. Ha apró lépésekben változtatsz ezeken, sokkal több sikerélményben lesz részed és nagyobb eséllyel tartasz ki az elhatározásod mellett. Első lépésként például fogyassz minden főétel mellé vagy előtt valamilyen nyers zöldséget. Pár nap alatt berögzül ez a szokás, és léphetsz tovább a következő változtatáshoz. Most jöhet például a nasik mértékletesebb fogyasztása: próbáld a csokiadagodat első körben a felére csökkenteni. Ne végletes dolgokban gondolkodj, nem kell teljes mértékben lemondanod a kedvenceidről, a kulcs az elfogyasztott mennyiség!

  3. Étkezz színesen!

    Törekedj rá, hogy a tányérodon minél több szín szerepeljen. A színes zöldségek és gyümölcsök nem csak a szemet gyönyörködtetik, de hasznos tápanyagokban is gazdagok. A növényi színanyagok jellemzően antioxidáns hatással rendelkeznek, így az élénk színű ételek fogyasztásával immunrendszeredet is támogatod.
  4. Szakíts a hagyományos receptekkel!

    A spenótról az iskolai menza jut eszedbe, ezért messziről kerülöd? Kár örökre száműzni az étrendedből, hiszen rengeteg vitamint tartalmaz. Próbáld ki a bébispenótot salátaként elkészítve vagy zöldturmixba keverve, hátha a megszokottól eltérő formában ízleni fog. Egy kis kreativitással sok zöldséget és gyümölcsöt csempészhetsz akár a saját, akár a családtagjaid étrendjébe. A csokis sütik tésztáját lágyíthatod egy kis cukkinivel vagy céklával, de az édesburgonya vagy sütőtök is remekül passzol bele. A reggeli zabkását szintén dúsíthatod akár reszelt cukkinivel vagy tökkel, ha megfelelően ízesíted, senki nem fogja megmondani, hogy zöldség is van benne.

  5. Válassz kevésbé feldolgozott élelmiszereket!

    Ha szeretnél tenni az egészségedért, érdemes csökkentened a finomított élelmiszerek bevitelét. Nem azt mondom, hogy soha többet ne egyél baguettet vagy a nagyid sütijéből, de általános fogyasztásra válassz a finomliszt és a fehér rizs helyett teljes kiőrlésű gabonaféléket, így növelheted a vitamin- és rostbeviteled. Eleinte csak a finomliszt egy részét váltsd ki a receptekben, így fokozatosan szokhatod meg az új ízvilágot. Izgalmas terepet nyújtanak a kísérletezésre a cukorhelyettesítők is. Ne add fel, ha nem sikerül minden étel tökéletesen első próbálkozásra, idővel biztosan megtalálod azt az édesítőszert, amit szívesen használsz!