Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Hasznos infók futóknak, szívesen

Szívünk napja - 9.30.

Rendszeres sport és szűrővizsgálatok - vigyázz a szíved egészségére!

Amatőr sportolóként biztosan te is megfigyelted már, hogy milyen jól bírod a mindennapi terhelést. Milyen sokat köszönhetünk a mellkasunkban dobogó szívünknek! A szívünk visszajelzéseit még edzés közben, a pulzusmérő óránkon is figyeljük. A Magyar Kardiológusok Társasága és a Magyar Nemzeti Szívalapítvány most hétvégén, szeptember 30-án, vasárnap rendezi meg a Szívünk Napja rendezvényt, ahol lehetőséged lesz a mozgás mellett, szíveddel másként is foglalkozni.  

Szíves tanácsok futóknak

  1. A Journal of the American College of Cardiology (2012) felmérése szerint, a heti 1 -  2,5 órás futás, három részben elosztva, kényelmes tempóban teljesítve, jelentős egészségmegőrző hatással bír.


  2. Ha szeretnél a számodra megfelelő intenzitással futni, akkor érdemes résztvenned egy teljesítménydiagnosztikai felmérésen, ahol a különféle mérésekből meg tudják határozni a te saját pulzuszónáidat. Ezeket a pulzuszónákat aztán rögzíteni tudod a pulzusmérő órádba, és futás közben könnyen tudod kontrollálni az intenzitást. Évente érdemes megismételni a teljesítménydiagnosztikát, hogy változnak-e a zónáid.



  3. Ha a következő tüneteket tapasztalod magadon edzés közben vagy a hétköznapokban, akkor mindenképp keresd fel a háziorvosodat, mert szív és érrendszeri probléma is állhat a háttérben: nehézlégzés, légszomj nyugalmi állapotban vagy fekve, vizenyő lábszáron vagy combon, bokaduzzanat, tartós ideje fennálló gyengeség vagy fáradtságérzés, szédülés, koncentrációzavar, szívdobogásérzés, gyakori éjszakai vizelési inger. További hasznos infók szivunknapja.hu


  4. Edzés után fontos az elektrolitok pótlása sportitalok, gyümölcslevek formájában, ugyanis az elveszített ásványi anyagok valamint a dehidratáltság miatt kialakulhat elektrolit hiány, ami esetleg ritmuszavart provokálhat. Ehhez kapcsolódva fontos még elmondani, hogy sportolás előtt nem csak a bemelegítés fontos, de érdemes elfogyasztani például egy pohár narancslevet vízzel feöltve, ami tartalmazza a szükséges nyomelemeket. A folyadékot persze ne közvetlen futás előtt, hanem azt megelőzően fél – egy órával érdemes meginni – mondja Dr. Molnár Dóra kardiológus.


  5. Aki sportolás közben ritmuszavar érzésével küzd, annak érdemes kivizsgáltatni az okokat – hívja fel a figyelmet Dr. Molnár Dóra.



  6. Amatőr sportolók gyakran kérdezik egymástól, hogy „neked milyen a pulzusod”? Nem lehet összehasonlítani két sportoló pulzusát, mivel a pulzus nagyon sok minden által meghatározott, mint például a genetika, nem, súly, kor, edzettség, testsúly stb. – mondja Jakus Béla futóedző.



    További hasznos információkhoz juthatsz a Szívünk Napja program keretein belül. Az eseményt szeptember 30-án, a Millenáris B épületében tartják. Az eseményen való részvétel ingyenes, pontjaidat a helyszínen, az Ötpróba sátornál regisztráltathatod majd!