Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

5 ok, amiért jó hajnalban futni

Beniczki Szilvia gyűjteményéből | Fuss hajnalban, dobd fel a napodat.

Ki korán kel, aranyat lel - futóként is.

Mikor megkérdezik tőlem, hogy mikor és hogyan futok, akkor mindig elgondolkodom, hogy megmondjam-e az igazat, azaz hogy hajnalban, vagy nagyon korán reggel. Tartok attól, hogy emiatt túlságosan elszántnak, már-már őrültnek tartanának. A hajnali futások oka egyszerű: ekkor tudok úgy kiszakítani időt magamnak, hogy ne a családom többi tagjának kelljen alkalmazkodni az edzésemhez, és őszintén szólva a nap első felében szívesebben megyek futni.

Sziasztok, Szilvi (32) vagyok, média területen dolgozom, két gyermekem van és a futás nekem olyan, mint a levegővétel. Heti háromszor járok futni (+10km), kora reggel 5 körül indulok el hétköznap, ha hétvégére esik egy futás, akkor kicsit rugalmasabb, hogy mikor futok. Ez nálam annyira kőbevésett, hogy teljesen mindegy szakad-e az eső vagy fagy van, valahogy mindig találok megoldást, hogy a heti rendszeres kitűzött cél teljesüljön.

Szeretném veletek megosztani, azt a felemelő érzést amit a hajnali futások jelentenek, és mindenkit szeretnék biztatni, hogy próbálja ki a korai reggeli futásokat, mert olyan Flow-ba lehet ilyenkor kerülni, mint a nap többi szakaszában nem.

 

Ezért érdemes hajnalban futni

1.      Ebben a napszakban még sokan alszanak, üresek az utcák, minden nyugodt. Olyan mintha minden csakis a tiéd lenne.

2.      Ilyenkor annyira friss és tiszta az elme, hogy futás közben nem várt gondolatok jutnak az eszembe, minden olyan probléma ami aggaszt, valahogy letisztul, könnyeben találok rá megoldást. Hidd el, veled is így lesz.

3.      A korai szabadban futás olyan jól feltölti a testet oxigénnel, hogy az egész napomra hatással van, sokkal kiegyensúlyozottabb vagyok, jobban teljesítek a munkahelyemen. Ha már délelőtt álmosan könyökölsz az irodai asztalon, ébredj a futással.

4.      Elégedett érzést ad, hogy sikeresen kezdem a napot, energiával tölt fel a futás. Erre mondják szerintem azt, hogy az energia nem vész el csak átalakul.

5.      Hétköznapokon mindig kihívás beosztani az időt, így ha korán reggel kipipáltad a futást, az egész napod tervezhető marad.

Hajnali futás kipihenten és komfortosan?  Ezekre figyelj:

 

1.      Előző este feküdj le időben.

2.      Készítsd ki este a futószettedet, és ha hajnalban még sötét van, akkor a láthatóságra is figyelj. Fuss fényvisszaverő ruhákban, legyen nálad fejlámpa vagy ruhára csiptethető lámpa.

3.      Mivel egész éjjel nem ettél és nem ittál, kapj be pár falatot, igyál egy pohár vizet, hogy ne legyél rosszul a reggeli futás során. 

 

Gondolom, azt nem kell bizonygatnom senkinek sem, hogy a futás miért jó. Szerettem volna megosztani veletek a saját örömömet, amit a hajnali futások okoznak. Nem utolsó sorban örülnék, ha több futóval találkoznék kora reggel. Hajrá!