Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Miért hasznos eszköz a futók számára a TRX?

halfpoint | A TRX, avagy a felfüggesztéses heveder a saját testsúlyos edzések fontos eszköze lehet, futóknak pedig kifejezetten ajánlott, hiszen kiváló a törzsizomzat edzéséhez

Tudnivalók és gyakorlatok.

A felfüggesztéses heveder, ismertebb nevén a TRX kiváló sportszer keresztedzéshez, a saját testsúlyos gyakorlatokból álló tréninghez. Imre Szandi futó- és triatlonedző elmondja a legfontosabbakat az eszköz használatáról, és néhány hatékony gyakorlatot is bemutat a csatolt videókban. Próbáljátok ki!

 

 

A felfüggesztéses heveder előnyei

Először is tisztázzuk, hogy a felfüggesztéses heveder/tréner és a TRX ugyanaz. Csak a TRX maga a brand, de már számos más gyártó termékei közt találhatunk felfüggesztéses hevedert. Szóval csak a fekete-sárga TRX lógóval ellátott köteleket nevezhetjük hivatalosan TRX-nek, mégis a köztudatban ezen a néven terjedt el a felfüggesztéses tréner.

A TRX egy betűszó – Total Body Resistance Exercise –, melynek jelentése tükrözi azt, hogy miért szeretjük ennyire, hiszen a saját testsúlyunk és a gravitáció segítségével tudjuk elvégezni a komplex feladatokat. Számos előnye van: erőfejlesztés, az egyensúly és koordináció a fejlesztése, a törzs izmainak erősítése. Akármelyik testrészedet szeretnéd erősíteni, a felfüggesztéses heveder használata során a törzsedre mindig szükséged lesz, így futóknak kimondottan ajánlott!

Nagy előnye, hogy gyakorlatilag bárhol és bárki tudja használni. A saját otthonodban vagy akár a parkban is felfüggesztheted. Sokan nem szeretnének kampót a falra, de a heveder stabil felfüggesztéséhez a becsukott ajtó is elég. Mivel a gyakorlatok nehézségét, intenzitását folyamatosan lehet változtatni, így egy ereje teljében lévő fiatal ember akár ugyanazt az edzést végig tudja csinálni, mint egy idősebb személy, aki csak az izomzatát szeretné formában tartani.

Íme, néhány szuper erősítő gyakorlat hevederrel:

 

Hogyan állj neki?

Érdemes első alkalommal egy szakértő segítségét kérni, hogy hogyan állítsd be az eszközt, és mire kell kiemelten figyelni a használat során.

Jöjjön néhány fontos szabály:

• A felfüggesztéses hevederrel való edzés előtt is be kell melegíteni!

• Fokozatosan haladj. Minél távolabb állsz a felfüggesztéstől, annál könnyebbek a gyakorlatok, minél közelebb, annál nehezebbek.

• A kötelet különböző hosszúságúra tudod állítani, ezért mindig figyelj egy-egy gyakorlatnál arra, hogy megfelelő hosszúságú legyen a köteled.

• Mindig használd a törzsizmaidat! Ügyelj arra, hogy a törzsed egyenes legyen, ne „ülj bele” a gyakorlatokba. Ez az egyik leggyakoribb hiba!

• Alapvetően alapos bemelegítéssel kezdd az edzéseket, majd folytasd vagy kimondottan a törzserősítésre alkalmas hevederes gyakorlatokkal (de ne a legnehezebbekkel!), vagy végezz 2-3 sorozatot az alap törzserősítő gyakorlatból még eszköz nélkül, és csak ezután állj neki a hevederes edzésnek.

 

Hevederes edzés haladóknak: