Ultravaló Peterdi-Farkas Éva blogja
Írj nekünk

Újratervezés - már megint

Vissza az alapokhoz

Most hihetnétek azt, hogy én is a koronavírusról fogok írni, hogy törölték a versenyeim, hogy új célokat kell találnom. Mindez persze igaz, de itt most nem ez a fő mozgatórugó. 

Már megint beteg voltam, ezúttal 19!!! napig. Ez így nem mehet tovább. Nem tudom, miért van az, hogy kéthavonta két hetet beteg vagyok, két tippem van: 

1. sok futás, kevés alvás, stressz

2. valamilyen háttérben álló szervi baj, esetemben talán felszívódási zavar. 

Lényeg, hogy az immunrendszerem a béka segge alatt van és a következő hónapokban esélyem sem lesz kideríteni, hogy mi a gond, mert a jelen helyzetben senki sem fog azzal foglalkozni, hogy engem kivizsgáljon és ez sajnos maximálisan érthető is. 

 

 Látjátok, a Strava oldalamon tökéletesen látszik, hogy októberben, decemberben, januárban és márciusban is beteg voltam, a legutóbbi a legdurvább. 

Ebbe a szituációba jött bele pluszban a koronavírus és elvitte a célversenyeimet: Black Hole-t és az UTH 112-t. Most ha nagyon őszinte vagyok, be kell vallanom, hogy megkönnyebbültem. Az elmúlt hetekben már igazából egyre jobban körvonalazódott bannem, hogy mégis más irányba szeretnék menni. Mondtam is a hozzám közel állóknak, hogy nekifutok a Black Hole-nak, meglátom mi lesz és utána nem futok nagyobb ultrát, az UTH-t is átnevezem rövidebb távra, alapjaitól kezdem újra az ultrafutást. 

A betegség miatt ráadásul megint nulláról indulok, 19 nap totális kiesést rengeteg idő behozni. De a kérdés, hogy be-e akarom hozni? Vagy inkább újra nyomok egy restartot, csak most teljesen más irányba?

Be kell látnom bizonyos dolgokat, eszközölnöm kell bizonyos változtatásokat. 

1. Nincs időm hétköznap 1 óránál többet futni, hétvégén max. 4-5 óra a két napon együttvéve. Ez heti olyan 7-9 óra futást jelent két pihenőnappal számolva. Ez a realitás, ebből kell kihozni, amit lehet. 

2. Nem tudok eleget regenerálódni, sok a teendő, sok a stressz. Amíg Ádika picike és nem alussza át az éjszakát, én sem fogom kipihenni magam. Ez rányomja a bélyegét a futásaimra. 

3. Rengeteg mindent csinálok egyszerre. Itt a két gyerek, a félkész családi ház, az udvar, a kert, a macska. Ott a vállalkozásunk, amiben nyakig benne vagyok én is (igaz ez most szünetel, cserébe viszont felújítunk). Itt a blog, a közösségi média oldalaim. A papírmunka és a hivatalos ügyek. Hozzuk rendbe a házat, kertet rendezünk. Nekem napi 48 órára lenne szükségem, hogy a végére érjek a dolgaimnak, folyamatos időhiányban szenvedek és rendszeresen elfelejtek dolgokat. Egy káoszban élek jelenleg és ezen a koronavírus miatti korlátozások sem változtatnak semmit. :( 

 

 Ezt a saját készítésű képet március elején raktam fel a Facebook-oldalamra. Ez mindent elmond, ezen kell változtatnom, mert nem lesz jó vége.

 

Mit tudok a jelenlegi helyzetemből kihozni? Ez a terv: 

1. Végre elfogadom, hogy nincs időm annyit futni, amennyit egy komolyabb felkészülés megigényelne. Elfogadom, hogy mindezek miatt nem állok készen komolyabb versenyekre és nem csinálom magamnak a felesleges stresszt egy olyan felkészüléssel, ami nem fér bele az életembe. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy maradok a rövidebb, belépő ultráknál egy időre. 

2. Nem hajszolom a kilométereket. NEM fog érdekelni, hogy heti mennyi "kilim" van. Edzéseim lesznek és futással töltött idő lesz, a kilométer meg csak egy adat lesz ezekben. Az edzés minősége lesz a mérvadó és nem a megtett táv. 

3. A legfontosabb: NEM fogom magam hasonlítgani másokhoz, pláne nem képzelt vetélytársakhoz. Mert nem mérhetem magam olyanokhoz, akiknek több idejük van, kedvezőbb élethelyzetben vannak, vigyáz valaki a gyerekeikre, ki tudják pihenni magukat. Türelmes leszek, mert pár év múlva nekem is több időm lesz, addig kiélvezem a kisgyerekes-babás időszakot, mert hamar elmúlik. (Most ugyan nem úgy tűnik :D )

 

És a célok:

1. A tavaszt elviszi az újrakezdődő alapozás, fel kell építenem magam. 

2. Nyár: Countryman Trail 50k és/vagy Mamma Montana 50k

3. Ősz (szeptember 5.): Szőlőskör 50k

A célverseny idén pedig a Balatonfüredi Ultrafutó Fesztivál egyik távja: 50km, 50mérföld vagy a 6 óra október 23-i hétvégén. 

A távlati tervek pedig: jövőre Ultrabalaton párban, de csak ha sikerül a felkészülés. 

Addig is remélem, sikerül elfogadható állapotba hozni magam a tavasz folyamán és igyekszem a koronavírus okozta nehézségek előnyös oldalát nézni (ami nem könnyű, hiszen a futás egy lényegtelen dolog az emberek egészsége és megélhetése mögött).

Aki esetleg járt már ilyen cipőben, mint én, hogy rendszeresen lebetegedett, nagyon örülnék ha a Facebook vagy az Instagram oldalamon megosztaná velem a történetét, kíváncsi vagyok, kinél mi lehetett a gond. :)