Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Téli tekerés - kint vagy bent?

Instagram @hehe0he | Az enyhe téli hőmérséklet előnye, hogy nem kell lemondani a szabadtéri tekerésekről

Télen is van lehetőség a szabadtéri bringázásra.

Vannak igazi hardcore triatlonosok és bringások, akik egész télen kint tekernek, és csak a térdig érő hó állíthatja meg őket, a röpködő mínuszok nem. Mostanában különösen sok bringást látni még az utakon, hiszen egészen enyhe a tél. Magam is gyakran tekerek kint akár a mínuszokban is, és akár te is bátran kipróbálhatod magad, ha betartasz néhány alapvető szabályt. 

 

Ne told túl!

A tél nem a szabadtéri hosszú tekerések időszaka. Maximum 1,5-2 órát bringázz kint, és ezt alacsony intenzitáson, pörgetve javaslom. Az alapozás nem lóverseny, figyelj a pulzusodra (maradj az aerob extenzív zónában) és a pedálfordulatra (80-90 körül legyen).

 

Maradj síkon!

Aki biztosra akar menni, az tekerjen síkon. Miért? Emelkedőn felfelé alaposan kimelegszünk még télen is, hiszen eleve nagyobb az erőkifejtés, és nincs menetszél sem. Ez a lejtőn lefelé üthet vissza, amikor az izzadt ruhánkat és viszonylagosan kimelegedett testünket átfújja a jeges menetszél. A tüdőgyulladás borítékolható. Ha télen is ragaszkodsz a dombokhoz, akkor vigyél magaddal egy extra szélmellényt, és lejtmenet előtt vedd fel. Részemről mindenesetre csak a sík jöhet szóban a hideg hónapokban. 

 

Öltözz okosan!

Öltözz fel melegen és rétegesen! Téli bringázáshoz melegebb ruhák kellenek, mint a téli futáshoz, hiszen itt a tested nagy része nincs mozgásban. Thermo aláöltöző, thermo bringás kabát, thermo bringás nadrág, kamásli, vastag kesztyű, vastag zokni, csősál, sapka vagy fülvédő, esetleg szélmellény, "kartyű". Ha körültekintően választod meg a ruhákat, nem fogod magad úgy érezni, mint egy Michelin baba.

 

Vigyázz magadra!

Ne indulj el nedves, nyálkás időben! A nedves út alapvetően is csúszik, pláne, ha hirtelen lefagy. Te csúszol ki, vagy egy autó csúszik beléd, hidd el, nem éri meg kockáztatni, első a biztonság.

A lényeg, hogy tekerj télen is - akár bent

Ha nem érzed magad komfortosan a hidegben, akkor sem kell lemondanod a kerekezésről. Spinningelj, vagy görgőzz! Nyilván egyik sem ugyanaz, mintha kint tekernél, de a semminél mindenképp jobb. A spinning előnye, mivel ez egy csoportos edzés, hogy kevésbé unalmas. A görgő mellett az szól, hogy a saját bringádat használhatod és behozhatsz több évadnyi elmaradt sorozatot. A folyadékpótlásra viszont nagyon ügyelj ilyenkor is!

 

Te döntesz!

Amiket itt leírtam, azok csak javaslatok. Mindenképpen magadnak kell kitapasztalni, hogy mennyire érzed magad komfortosan a téli szabadtéri tekerések alkalmával. Ha pedig nem jön be ilyenkor a kinti bringázás, nincs gond, irány az edzőterem.

 

Hajrá csajok, jó tekerést télen is!