Verhetetlen zabkása | Futásról Nőknek

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Verhetetlen zabkása

A zabkásában az a szuper, hogy egyszerű, sokféleképpen bolondíthatod, és igazi szuperkaja edzés és verseny előtt. Ancsúr legalábbis esküszik rá.

Kedvenc szuperkajám a zabkása. Verseny vagy hosszú edzés előtt verhetetlen reggeli, elkészítése pedig egyszerűbb, mint leírni a receptet.

A zab lassú szénhidrát, vagyis folyamatosan és lassan szívódik fel, így hosszabb távon és egyenletesen lát el energiával. További előnye, hogy fogyasztása után nem törnek ránk falásrohamok sem. A zabkása elkészítési módjainak csak a képzeletünk szab határt, ezért szinte megunhatatlan.

1 adag fedezi az ajánlott napi rostbevitel 18%-át, továbbá jelentős mennyiségű B1- és B6-vitamint, illetve mangánt tartalmaz. A zabpehely kiváló élelmirost-forrás, béta-glükán tartalmának köszönhetően segít a koleszterin-szint csökkentésében. A dió pedig jelentős mennyiségű omega-3-zsírsavat tartalmaz, így ez a reggeli remek választás minden futó számára, aki meg akarja előzni a szív- és érrendszeri panaszok kialakulását.

Én így csinálom:  

3 evőkanál zabpelyhet szedek egy müzlistálba.

Felöntöm vízzel. Nem elég, ha pont ellepi, legalább egy centivel legyen magasabban a víz szintje. Én nem fogyasztok tejterméket, de lehet sima vagy növényi tejjel is készíteni. 

Nagyjából 2 percre berakom az egészet a mikróba. A pontos időt ki kell tapasztalni. Ha túl sokat van bent, akkor a mikróból kell kitörölni. Amíg fő, felvágom a banánt/epret/aszaltszilvát/almát/bármit, vagy előkészítem a diót/kesut/kókuszreszeléket/mákot/chia magot (ha ezt teszel bele, több vízzel főzd, mert a chia mag felszívja a vizet)/pattogatott amarántot/lenmagot/bármit. 

Mikróból ki, beleteszem a banánt - vagy bármi mást -  és jöhet egy kis fahéj vagy bármi más.

Édesszájúak, mint én, egy kis eritritet vagy sztíviát is tehetnek bele.

A végeredmény ronda, de finom! • Nom-nom-nom!

Tápérték adatok 1 adagra

vízzel főzve, 1 közepes banánnal és 3 dióval készítve (a tápanyagtartalom nagyban függ attól, hogy mivel dobjuk fel a zabkásánkat):

Energia: 290 kcal, szénhidrát: 39 g, fehérje: 6,2 g, zsír: 10,7 g.

A tápértékadatok számítását Csanaky Lilla - táplálkozástudományi szakember végezte