Tuti futás utáni frissítők | Futásról Nőknek

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Tuti futás utáni frissítők

Istockphoto

Mutatunk 5 szuper frissítőt, ami nem csak finom, de futás után kimondottan segít a regenerációban. Hűtve vagy jéggel, bármelyik kiváló nyári frissítőd lehet.

Melegben futni legalább akkora feladat, mint a mínuszokban, így az a minimum, hogy egy kellemes frissítővel kényeztesd magad edzés után. Összeszedtünk pár izgalmas frissítő variációt, ami futás után kellemesen frissít, finom és a regenerációban is segít.

1. Zöld tea

Először is megnyugtatásképp: hidegen is nyugodt szívvel fogyasztható. A zöld tea egyébként az egyik legjobb antioxidáns forrás, a fogyasztása nem csupán futás után javasolt. Edzés után viszont azért érdemes inni, mert csökkenti az izomkárosodást és gyorsítja a regenerációs időt. A benne lévő koffein pedig segít, hogy energikusabbnak érezni magad, ezért akár edzés alatt is fogyaszthatod.

Jéggel vagy akár egy kis tejjel, kókusztejjel pedig még gazdagabb futás utáni frissítő.

Tapasztalatom: Habár a kutatások szerint a koffein vízhajtó hatása nem annyira jelentős, mint azt eddig gondolták, tapasztalataim szerint fél órával a futás előtt elfogyasztott zöld tea, a második futólépésnél kikéredzkedik. Ezért figyeld meg magad, hogy te hogyan reagálsz a koffeinre, és annak tudatában kalkulálj a tea fogyasztásával futás közben. 

2.Csokis kakaó

 Nem biztos, hogy a csokis kakaóra regenerációs italként gondoltál valaha, pedig nagyon sok atléta esküszik rá. Csoda nincs benne, a hatékonysága a szénhidrát és fehérje optimális arányában rejlik. Edzés után a szervezetednek testtömeg kilogrammonként kb. 0,4-1 gramm szénhidrátra és 0,1-0,25 gramm fehérjére van szüksége, ezért érdemes olyan megoldást keresni, ami megfelelő arányban és mennyiségben képes kiszolgálni a szervezetedet. A csokis tej pedig ezt tudja! Tedd be a hűtőbe edzés előtt, miután hazaértél kortyolgathatod a finom jutalmad.

 

 

Rinny (@mirindacarfrae) által megosztott bejegyzés,

 

3. Kókuszvíz

Nem összekeverendő a kókusztejjel! A kókuszvíz a kókuszdió belsejében lévő vízszerű folyadék, a legtöbb bioboltban kapható. Érdekes módon a kókusz pont az emberi sejtekben lévő ozmotikus nyomással megegyező levet produkál, vagyis a kókuszvíz izotóniás. A bolti sportitalokhoz képest azonban több káliumot tartalmaz. A kálium egyébként az izmok összehúzódását és a regenerációt segíti elő.

 

 

Miguel Carabel (@miguel_carabel) által megosztott bejegyzés,

 

 4. Zöldséglevek

Lehet, hogy elsőre kissé bizarrnak tűnik, de a zöldségek levéből szuper futás utáni italokat lehet összeállítani. Egy ilyen turmixszal akár több adag zöldség értékes vitamin és ásványi anyag mennyiségét is lehúzhatod egyszerre, fokozod a rost bevitelt, hidratált maradsz és a futás utáni fáradt izmaidnak is jót teszel. Ha túl sűrűnek és töménynek ítéled meg a mixedet, akkor hígítsd vízzel. Tehetsz a turmixba paradicsomot, vagy a spejzban tárolt általad vagy a nagyi által elkészített paradicsom italt, mert a benne lévő likopin csökkenti az edzés által az izmokra gyakorolt oxidatív stresszt. Ha friss paradicsomot választasz, akkor a héját érdemes eltávolítani, mert a paradicsom héja meg tudja sérteni az emésztőcsatornát. 

 

 

Julie Julicious (@this_is_julicious) által megosztott bejegyzés,

 

 5. Meggy- és cseresznyelé 

Ha veled is volt már olyan, hogy megkívántad ezt a két piros gyümölcsöt futás után, az nem véletlen. Ezek a gyümölcsök erős gyulladáscsökkentők és képesek az úgynevezett oxidatív stresszt és az izomkárosodást is csökkenteni. Erős antioxidánsok, ezért is érdemes fogyasztani őket futás után. Arra figyelj oda, hogy mint minden gyümölcslének, a meggy és cseresznyeleveknek is magas a kalóriatartalma (főleg, ha hozzáadott cukor is van az elkészített gyümölcslében), ezért edzés után fogyaszthatod, de napközben víz helyett már nem ajánlott.