Sült csicseriborsó saláta | Futásról Nőknek

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Sült csicseriborsó saláta

WonderfoodWonder engedélyével

A saláta is lehet izgalmas és finom, igazi könnyű, nyári fogás.

Bár télen is lehet salátát enni, azért nyáron tobzódunk csak igazán bennük, hiszen gyorsan elkészülnek, ezer módon variálhatóak, és persze egészségesek is. FoodBloggerként Wander Food Wonder egyik nagy kedvence a sült csicseriborsó saláta, mert ez akár főételként is megállja a helyét. 

Elviheted magaddal a napközbeni rohangáláshoz, de a salátákat elég nehéz műanyag dobozokban tárolni. Vagy kifolyik belőlük az étel, vagy elkopnak, vagy nem lehet őket normálisan tisztítani. Jó megoldás lehet egy befőttesüveg, ami nem csak praktikus, hanem még jól is mutat! :) 

Jöjjön a recept!

Hozzávalók 1 főre:

- 70 g csicseriborsó (vagy szárazat veszünk, előző este beáztatjuk, és másnap puhára főzzük, vagy a konzerves/üveges verziótválasztjuk) 

- paradicsom

- uborka

- jégsaláta

- kukorica konzerv 

- só, bors

- fokhagymapor

- 1 tk olívaolaj 

- 1 tk balzsamecet 

- 1-2 csepp stevia 

- 1 evőkanál kókuszolaj

- ízlés szerint tonhal, sonka, vagy sült csirkemell is mehet bele

Elkészítés:

A csicseriborsót vagy puhára főzzük (a tápérték adatok főzött verzióval lettek kiszámolva), vagy ha konzervről van szó, akkor átmossuk, és lecsepegtetjük. Egy serpenyőt felmelegítünk 1 evőkanál kókuszolajjal, ezen pirítjuk meg a csicseriborsót. Sózzuk, borsozzuk, megszórjuk fokhagymaporral, és kevergetés mellett szép pirosra sütjük. Ha elkészült a csicseriborsó, akkor tegyük félre kihűlni, mert nem tenne annyira jót a friss zöldségeknek a meleg. 

A zöldségekhez azért nem írtam mennyiséget, mert mindenki maga érzi miből mennyit szeret a salátájában látni. A jégsalátát megtisztítjuk, apróbb darabokra tépgetjük, a paradicsomot és uborkát is megtisztítva felkockázzuk. A kukorica konzervet lecsöpögtetjük. 

A dresszinghez összekeverjük az olívaolajat, a balzsamecetet, a steviát és egy 1 tk vizet. 

Ha kihűlt a csicseriborsó, akkor tegyük a befőttesüvegünk aljába, majd rétegezzük bele a zöldségeket. A legvégén pedig borítsuk nyakon a kis dresszingünkkel. 

Jó étvágyat hozzá! :) 

Tápérték adatok 1 paradicsommal, 150g uborkával, 30g jégsalival és 30g lecsepegtetett kukoricával számolva:

 

energia 391 kcal, 43 g szénhidrát, 18 g fehérje, 13 g zsír

A tápérték számítást Csanaky Lilla táplálkozástudományi szakember végezte

További egészséges és ínycsiklandozó fogások: Wander Food Wonder