Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Mikuláscsomag futóknak

Van aki odafigyel, hogy mi kerüljön a csomagba, míg mások úgy gondolják, most minden belefér.

Mindig nehéz kérdés, hogy mi kerüljön a mikuláscsomagba, ha valaki nem szeretne tonnányi mennyiségű édességet felhalmozni. A gyerkőcök vagy a futó, sportoló barátok csomagját nem kell feltétlenül telezsúfolni szaloncukorral, egészséges(ebb)en is fel lehet tölteni a zsákokat. Láss a csokibevonón és a kakaómasszán túl. Íme pár ötlet, hogy mivel töltsd fel a csomagot.

Válogatás különféle magvakból, granola, müzli

Egy tradicionális mikuláscsomag része a mogyoró és a dió, miért ne bővíthetnéd a kínálatot különleges fajtákkal. Ajándékként érdemes fenyőmagot, pekándiót, brazil diót, pisztáciát, kesudiót, törökmogyorót választani. Az olajos magvak nem csak finomak, de természetes vitaminforrások, ásványi anyagokban, jó zsírokban, fehérjében és rostban is gazdagok. Magas zsírtartalmuk miatt érdemes őket mértékletesen fogyasztani, de napi szinten beletartoznak a kiegyensúlyozott étrendbe. Ha nem szeretnél hosszasan időzni a konyhában, akkor a magokból álló mixet kösd be egy szép kendőbe vagy tüll csomagba. Ez már önmagában is lehet a mikuláscsomag. A kiválogatott magvakból készíthetsz müzli szeletet is vagy granolát. A granolát üvegbe, celofánba vagy egy szép kis kartondobozba teheted, a müzliszeleteket pedig szintén csomagolhatod dobozba vagy szeletenként.  A recepteket már mutatjuk is.

Futóknak a legjobb: Sok magban – például a mandulában – van kalcium és magnézium, ami a futók számára két nagyon fontos ásványi anyag. Ha az egészséges életmódért rajongó ismerősödnek állítasz össze csomagot, jópofa ajándék lehet a chia- vagy lenmag a csomagban.

 

Ha mégis csoki

Mindenképp az étcsokik között válogass, mert magasabb a kakaótartalma. Általánosságban a csokoládé, vagyis a kakaóbab egy igazi szupernövény, mert segít a koleszterinszint szabályozásában és ásványi anyagokban gazadag (például vas, mangán és réz). A kakaóbab erős antioxidánsként segít megelőzni a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. Mindenképp a magasabb kakaótartalmú csokikat ajánljuk. Az igazi hard core feketecsoki rajongók a 85% körüli kakaótartalommal bíró csokikat szeretik a leginkább (teljesen szubjektív, szerkesztőségi felmérésünk alapján) .

Aszalt gyümölcsök, bogyók - az egészséges nasi

Az aszalás során a gyümölcsben lévő vizet távolítják el hosszabb, de alacsonyabb hőfokon végzett hőkezeléssel, így a gyümölcsben lévő vitaminok és ásványi anyagok nem sérülnek. Praktikus édességhelyettesítő, mert könnyen hordozható, miközben finom, édes. Sok aszalvány hozzáadott cukrot tartalmaz, ezeket nem ajánljuk, viszont vannak már cukormentes verziók is, amivel szintén remekül csillapítható a decemberben intenzíven ránk törő nassolhatnék. Ha a mikuláscsomagba aszalványt szánsz, a mazsolán túl is vannak lehetőségek, próbáld ki az ananászt, kivit, mangót, licsit, málnát, epret, goji bogyót, ezekkel a különlegességekkel izgalmassá teszed majd a csomagot.

Futóknak a legjobb: Futó ismerőseidet meglepheted datolyával is, hisz a datolya tökéletes futás előtti nasi, mert a sok szénhidrát mellett elhanyagolható mennyiségű fehérjét és zsírt, ellenben sok káliumot, kalciumot és magnéziumot tartalmaz. Könnyen emészthető, így akár a frissítésed részeként is alkalmazhatod hosszabb futásokon.

 

Friss gyümölcsök

Persze régen a narancs és a banán igazi kincsnek számított Magyarországon, ma már könnyen és viszonylag olcsón elérhetők a téli időszakban is. A gyümölcsök sok-sok egészséges tulajdonságát pedig már talán felesleges is ecsetelni, mert mindenki tisztában van vele, hogy tele vannak rosttal, értékes ásványi anyagokkal és vitaminokkal. Ha igazán frappáns mikuláscsomagot szeretnél összeállítani, az ajándékozott kedvenc gyümölcsei mellett válogass be pár különlegességet: mangót, pomelót, ananászt, gránátalmát, datolya szilvát(hurmát) duriánt, guavát vagy papayát. Persze némelyik egzotikus gyümölcs hosszú úton érkeznek hazánkba, így érdemes tájékozódni, hogy milyen állapotukban számítanak érettnek. Ha egzotikus gyümölcsökkel pakolod meg a mikuláscsomagot, az új ízek mellett már az is egy közös feladat lesz, hogy ki jön rá leghamarabb, hogyan kell őket megenni.

Futóknak a legjobb: Jó választás az áfonya is egy futó mikuláscsomagjába, mert tele van antioxidánsokkal, így segíti az immunrendszer megfelelő működését.

 

Házi ropogtatnivaló

Különleges és személyes lesz a csomag, ha egy zacskó saját készítésű sült currys csicseriborsót is elrejtesz benne. Ha ilyet szeretnél készíteni, egy konzerv csicseriborsót alaposan moss át folyó víz alatt (szárított csicseriborsót is használhatsz, de azt előző este áztasd be, hogy reggelre megszívja magát vízzel), míg egy serpenyőben felhevítesz 1,5 evőkanál olívaolajat. A jól lecsepegtetett csicserit öntsd a serpenyőbe, és gyakran forgatva 5-7 perc alatt pirítsd ropogósra. Ha kész, adj hozzá fél evőkanál curry port, egy nagyobb csipet őrölt köményt, pirospaprikát, fokhagymát és sót. Az elkészült nasit csomagold egy szép zacskóba vagy befőttesüvegbe és tedd a mikuláscsomagba.

 

Cukormentes süti

Ha tudod, hogy a csomag gazdája próbál egészségesen élni vagy leadni pár kilót, ne nehezítsd meg a dolgát cukros csokikkal, inkább készíts neki cukormentes muffinokat. Egy adag citromos quinoa-sárgabarack-muffinnak mindenki örülni fog, annyira különleges.

 
marthasteward.com
|
Quionás muffin, a sportos ismerősök mikuláscsomagjába remek választás.

 

cukormentes muffin recept: 

Keverd össze egy tálban a folyékony állagú hozzávalókat: ¾ bögre tejet keverj össze 3 evőkanál repceolajjal (más olaj is jó), 1 egész tojással, 1 citrom levével és 1 teáskanál vanília aromával.

Egy külön tálban keverd össze a száraz hozzávalókat: 1 és ¾ bögre lisztet, 1,5 teáskanál sütőport, 1 teáskanál sót és körülbelül 2/3 bögre eritritet. Ha jól elkeverted, mehetnek hozzá az előbbiekben már összekevert folyékony hozzávalók, majd 1 bögre főtt quinoa és 1/3 bögre apróra vágott aszalt sárgabarack. Ha jól összedolgoztad a tésztát, oszd szét 12 muffinná, és 180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt süsd meg. Csomagold be szépen a muffinokat, és tedd a csomag tetejére, hogy ne sérüljenek. Laktató, finom és kalóriaszegény.

Tápérték adatok:

1 muffin esetében: energia: 146 kcal, szénhidrát: 24 g, fehérje: 4,9 g, zsír: 4,6 g

A tápérték adatokat Csanaky Lilla táplálkozástudományi szakértő számolta.