Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Konyhai trükkök diétázóknak

@Achi_Studio via Twenty20 | Sokszor igazán apró dolgok betartásával is meg lehet szabadulni felesleges kalóriáktól

Hívd segítségül a konyhádat a fogyáshoz néhány egyszerű ötlettel.

Fogyni nem könnyű, pedig azok a dolgok, amik hátráltatják a sikeres diétád, akár a segítségedre is lehetnek. Ahelyett, hogy a konyha az ördög bűnbarlangja lenne a szemedben, könnyen a segítőddé formálhatod az átalakulásban.

 

Használj mérőkanalat (vagy egy adott mérőeszközt)

A leggyakoribb hiba, hogy bizonyos ételekből túl sokat eszünk, mert nem látjuk tisztán az adagok nagyságát. Ha csak a dobozból öntöd ki a tálba a reggeli müzlit, biztosan többet fogsz megenni, mintha mérőkanállal szednél és persze ez igaz bármilyen ételre. Az adagok pontos meghatározásához használj mérőkanalat, így pontosan fogod tudni, mennyit is fogyasztottál egy-egy élelmiszerből.

 

Tartsd szárazon a bogyósokat

A legtöbb diéta megengedi, sőt ajánlja a bogyós gyümölcsök fogyasztását. De ezeket az apróságokat nem egyszerű frissen tartani, hiszen nagyon hamar képesek megfonnyadni vagy sajnos megrohadni, penészedni. Ahhoz, hogy sokáig élvezhesd a bogyósokat, a boltból hazaérve ne mosd meg őket, hanem tedd a hűtőszekrénybe, és vigyázz, ne nyomódjanak meg! Fogyasztás előtt csak annyit moss meg belőlük, amennyit rövid időn belül meg is eszel.

 

Egészséges terület a hűtőben

Napjában hányszor nyitogatod a hűtóajtót valami nassolnivaló után, amikor nem is igazán vagy éhes? Ha különösen éjszaka jellemző rád ez a hobbi, rakj rendet a hűtődben. Az egészségtelen és magas kalóriatartalmú ételeket rendezd a hűtő hátuljába, az egészséges ételeket, például zöldségeket pedig tedd előre, hogy amikor kinyitod a hűtőt és mindenképpen nasizni szeretnél, legalább ilyen opciók közül válassz (a hűtő hátuljában kutakodni nem ér).

 

Használj digitális mérleget

Aki komolyan gondolja a fogyókúrát, az mérleget használ. A mérleg segít pontosan vezetni az étkezési naplót és az adagok korrekt meghatározásának. Ránézésre nagyon kevés ember tudja, mennyi például 50 gramm zabpehely, és persze nem is az a gond, ha 55 grammot eszel meg, de ha az előírt mennyiség 2-3-szorosát viszed be mindenből, nem biztos, hogy sikeres lesz a diétád. A profik a mérleget a konyhapulton tartják, és használják, használják, használják.

 

Csinálj nasipakkokat

A jó fogyás egyik alapja a tervezés. A bolti igen drága és legtöbbször egészségtelen nasik helyett készülj előre és állítsd össze a saját nassolnivalóidat. Ha előre készülsz, nasi téren is irányítás alatt tarthatod a fogyókúrád, és tudni fogod, mennyit és mit ehetsz még ahhoz, hogy beleférj a napi keretbe. Kevésbé fogsz elcsábulni az aktuális kalóriadús vágyaid irányába, ha már ennyit készültél és magaddal hurcoltad a nassolnivalót.

 

Olaj helyett alaplé

Az okos kukták és az igazán hatékony diétázók tudják, hogy rengeteg kalóriát spórolhatnak meg, ha olaj vagy zsír helyett alaplevet használnak. Nem kell félned, hogy az alaplé megromlik, ha jégkockatartóban lefagyasztod, és így mindig annyit tudsz belőle felhasználni, amennyi éppen kell. Amikor zsiradékra van szükséged például a hagyma párolásához, csak dobj 1-2 kocka alaplevet a serpenyőbe, és azon párold meg a hagymát! Az íze finom lesz, a kalóriatartalma viszont alacsony.

 

Banánfagyi

Itt a nyár, és mindenki, aki valaha is próbált leadni akárcsak pár grammot, tudja, hogy mennyire nehéz ellenállni a hűsítő fagyipultoknak. Van egy költséghatékony, igazán ízletes megoldás a problémára: a banánfagyi. Vágj fel pár centis karikára néhány banánt és tedd a fagyasztóba (arra érdemes odafigyelni, hogy ne legyenek egymás hegyén-hátán, mert összefagynak). Másnap vedd elő, hagyd pár percet olvadni, majd tedd egy erős, jó minőségű aprítóba vagy turmixba. Nagyon különleges módon igazi fagyi állagú finomságot kapsz, amit kedved szerint tovább ízesíthetsz. Sokkal jobban fog esni, mint a cukros jégkrémek!

 

Mindig legyen a hűtődben főtt tojás

A sikeres diétázó elegendő fehérjét visz be a szervezetébe, ezzel is csökkentve az édességek utáni sóvárgást. A főtt tojásban az a jó, hogy fehérjében gazdag és könnyen tárolható. Akár a reggelidhez, ebédedhez, vacsorádhoz is fogyaszthatsz belőle (ne minden étkezéshez, hiszen a mértékletesség az egészséges ételek esetében is fontos!), de a sárgája nélkül remek nassolnivaló lehet belőle egy kevés humusszal vagy fűszeres túróval megtöltve.