A futó is nassol - de mivel? | Futásról Nőknek

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

A futó is nassol - de mivel?

Istockphoto

Gyorsan valami finom egészséges rágcsálnivalót! De honnan és mit? Adok pár tippet, én mivel szoktam bűnözni időnként.

Lassan hat éve lesz, hogy egy tudatos elhatározással drasztikusan megváltoztattam az étrendemet. Ennek egyik fontos része volt, hogy lehetőség szerint kiiktatom a két étkezés közötti nassolásokat, és maradok a napi 5-6 kisebb étkezésnél, ami nekem tökéletesen működik.

Nagyon ritkán fordul elő, hogy nassolnivaló után kutatnék itthon, viszont futáshoz szívesen viszek magammal könnyen és gyorsan elfogyasztható harapnivalókat.

Mutatok most két, tényleg pár perc alatt elkészíthető sós és édes snacket, amit nálunk a gyerekek is szívesen fogyasztanak.

Pattogatott kukorica helyett: Fűszeres, ropogós csicseriborsó

Hozzávalók:

  • 1 konzerv csicseriborsó
  • ízlés szerint fűszerek (cayenne bors, himaláya só, kömény, piros paprika)
  • 1 ek hidegen sajtolt olaj (én gyakran használom a lenmagolajat, de olívaolajjal is szuper)
  • ½ tk kókuszzsír

A csicseriborsóról leöntöm a levét, átmosom és alaposan lecsepegtetem. Hozzákeverem a fűszereket és egy kevés hidegen sajtolt olajat, majd néhány percig állni hagyom. Felhevítem a kókuszolajat a serpenyőben, és 5-6 perc alatt ropogósra pirítom a csicseriborsót.

Vigyázat, komoly függőséget okozhat! :-) 

Mézes szezámszelet

Bár a szezámmag magas zsírtartalma miatt nem a legjobb frissítő, én futásaimra is szívesen viszem magammal ezt a mézes szezámszeletet, amihez szezámmagon és mézen kívül nem lesz másra szükséged.

 
Istockphoto

 

Hozzávalók:

  • 100g szezámmaghoz
  • 100 g mézet számolj!

A szezámmagot serpenyőben megpirítom (óvatosan, mert könnyen megég), és még melegen hozzákeverem a mézet.

Egy nagyobb vágódeszkát beterítek folpackkal, és vékonyan elsimítom rajta a mézes szezámmagot. Legalább 5-6 órára hűtőbe teszem, amikor megkeményedett, leszedem róla óvatosan a folpackot, majd kis szeletekre vágom. A gyerekeim gyakran a mézeskalács kiszúróval formálják ezt az egyébként puha szeletet.

Nincs időd? 3 tipp, hogy mit keress a boltban

Vegán chipsek

Számtalan zöldségből (sárgarépa, csicseriborsó, lencse), gyümölcsből (pl. alma, kókusz, banán) vagy álgabonából (pl. quinoa) is választhatsz chipseket a reformélelmiszer üzletekben. Vásárláskor mindenképpen nézd meg a termék zsírtartalmát, valamint hozzáadott só-és cukortartalmát is!

Kölesgolyó, buláta

Abszolút kedvencek, hiszen számtalan ízvilágban találsz már belőlük a polcokon. Az édes (csokoládés, kakaós, fahéjas) termékeknél ne feledd, hogy sokszor nádcukorral vagy növényi szirupokkal édesített nassolnivalókról van szó, így csak csínján érdemes belőlük fogyasztani! Az extrudált termékekből gyorsan felszívódik a szénhidrát, ezért ha inzulinrezisztenciád van vagy cukorbeteg vagy, akkor nem javasoltak számodra ezek a termékek.

Paleo nassolnivalók

Hihetetlen népszerűségnek örvendenek az egészséges táplálkozás iránt érdeklődők körében. Ezek a termékek többek között aszalványokat, magvakat, gluténmentes liszteket tartalmaznak, és tej valamint cukor hozzáadása nélkül készülnek. Sokan hiszik azt, hogy ami paleo, az egészséges is, ám tapasztalatom szerint nem árt azért alaposan áttanulmányozni vásárlás előtt a termékek címkéjét, mielőtt azt hinnénk, hogy korlátlanul fogyasztható finomsággal van dolgunk.