Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

5 tipp, hogy elkerüld el a stresszevést

Istock | Home office, egy kis film, egy kis olvasás, sok ülés, nassolás, és a járvány végére pár kiló plusszal léphetsz ki a lakásból

A titok a tervezésben (is) rejlik.

„Segítség, mindent megeszem, ami a kezem ügyébe kerül!” Ismerős helyzet? A bezártságot és az elszigeteltséget stresszként éljük meg, nem meglepő tehát, ha finom falatokkal próbálunk megküzdeni ezzel. Az alábbi 5 tipp segítségével kiküszöbölhető ezt a probléma. 

 

  1. Tervezz, tervezz és tervezz!

    Az egészséges életmód tervezés kérdése. Ahogy az edzéseid is egy terv szerint vannak felépítve (jó esetben), az étkezésre is ezt kell(ene) alkalmazni. Tervezd meg, hogy mit fogsz enni az adott napon, és azt is, hogy mikor. Ez normális körülmények között is fontos, de ha otthonról dolgozol, akkor meg pláne! Legyen egy napirended, és tartsd is magad hozzá. „Reggel 8-kor fogok reggelizni, zabkását. 10-kor eszem egy almát, aztán délután egykor grillezett halat salátával és barna rizzsel.”  Ha sikerült megtervezni az étkezéseket, az már fél siker! A másik felét a következő pontban találod.

  2. Tartsd be a rutint!

    A hatékony munkavégzéshez és mindennapi élethez elengedhetetlen a munkarend és napirend. Az eddig megszokott napi rutin felborulása miatt azt érezzük, hogy kihúzták a lábunk alól a talajt, és hajlamosak vagyunk ezt a bizonytalanságot egészségtelen szokásokkal kompenzálni. Törekedjünk arra, hogy egy, a szokásoshoz nagyon hasonló napirend szerint éljünk akkor is, ha otthonról dolgozunk. Ebben segít az előző pontban leírt, előre megtervezett érkezési rend is. 


  3. Iszol te eleget?

    Sokszor nem is az éhség, hanem a szomjúság miatt fosztjuk ki a hűtőt. Mindig tarts a kezed ügyében egy bögre teát, egy kulacs vizet, és igyál eleget a nap folyamán. Ezzel nem csak hidratált maradsz, hanem, ha jól csinálod, nem lesz szabad kezed a hűtő kifosztásához (mert folyton ott lesz benne a bögre).

  4. Éhség vagy unalom?

    Mielőtt újra kinyitnád a nasis fiókot, tedd fel magadnak a kérdést: „Tényleg éhes vagyok? Vagy csak unatkozom? Stresszes vagyok? Ideges vagyok?” Gondold át, és dönts ennek megfelelően. 



  5. Öltözz fel!

    Igen, ez egy kicsit furcsán hangzik, de többet számít, mint gondolnád. Mert ugye a pizsit nehezebb kihízni, mint a farmert. Ha a szokásos ruháid itt-ott elkezdenek szorítani, az meglehetősen kijózanító tud lenni, és határt szabhat a mértéktelen nassolásnak!