Írj nekünk

Csanaky Lilla

sporttáplálkozás

A Futásról Nőknek Magazinban sporttáplálkozás témában olvashattok tőlem cikkeket.

A sport iránti érdeklődésemet a családi legendák szerint a TV-torna keltette fel két éves koromban. Jártam úszásra, síedzésre, teniszre, kosárlabdára, akrobatikus rock and rollra, kick-boxra, röplabdára, és szívesen belekóstoltam „csajosabb” mozgásformákba is, mint a bikram jóga vagy a pilates. A mozgás szeretetét éveken át síoktatóként is igyekeztem átadni gyerekeknek.

A futás az egyetem után vált a mindennapjaim részévé. Tetszett benne, hogy teljesen kikapcsolhatom az agyam és jól mérhető a fejlődésem. Az edzésnaplóm elemzésével azóta is rengeteg időt el tudok szórakozni.. ☺ Szeretem emellett, hogy a futós terveimet az aktuális élethelyzetem szerint alakíthatom.

A sporttáplálkozás témakörével is a futás kapcsán kezdtem el foglalkozni. Az első félmaratonom előtt több időt töltöttem el a legjobb szénhidrátforrásokról, regenerációt elősegítő élelmiszerekről és frissítési stratégiákról való olvasgatással, mint futócipőben. A témában való elmélyedéshez elvégeztem a táplálkozástudományi Msc szakot a Semmelweis Egyetemen. 2018-ban kezdtem el a PhD-képzést a Pécsi Tudományegyetemen, kutatásom fókuszában állóképességi sportolók regeneráló táplálkozása áll. A képzés mellett szakoktatóként dolgozom a PTE ETK Táplálkozástudományi és Dietetikai Intézetében.

Meggyőződésem, hogy a tudatos táplálkozás profi sportolóknál elengedhetetlen a hosszú távú sikerekhez, de amatőr szinten is jelentős mértékben hozzájárulhat a jobb sportteljesítményhez és minőségi élethez. Bízom benne, hogy írásaimmal eloszlathatok néhány táplálkozással kapcsolatos tévhitet, hozzásegíthetem az olvasókat egy kiegyensúlyozott, élvezetes étrend kialakításához, és ezáltal sok egyéni csúcs megdöntéséhez.

Ha személyre szabott táplálkozási tanácsadást és mintaétrendet szeretnél, írj a futasrolnoknek@futasrolnoknek.hu e-mail címre!"