Nagy Sára
Saját ösvényen Nagy Sára blogja
Írj nekünk

Rax-Alpok – egynapos túra

Többször megesik nálunk, hogy péntek/szombat este nyugalmában gondolunk egyet, összepakolunk és másnap hajnalban kiugrunk egy gyors, egynapos túrára a Raxra (Budapestről kb 3,5 óra autóval).

Ebben a bejegyzésben ajánlott útvonal abban tér el a klasszikus Rax-Alpok túráktól, hogy nem felvonóval megyünk a fennsíkra és onnan teszünk egy kört, hanem kb. 750 méterről indulva 960 méter szintet leküzdve érünk el a fennsíkra.

Aki nem szeretne ennyi szintet mászni vagy gyerekekkel túrázik, azoknak ajánlom a felvonót (Rax-Seilbahn), a fennsíkon könnyű túraútvonalak vannak, elenyésző szinttel, de csodálatos kilátással.

Az alábbi 11 km hosszú túrát kétszer teljesítettük, először 2016 novemberében az elemek ellen enyhe túlzással az életünkért küzdve, másodszor 2017 novemberében ragyogó napsütésben.

Rax-Alpok – egynapos túra túraútvonal letöltése

2016 novemberében azt hiszem egy életre megtanultam, hogy soha ne tegezzem le a hegyet. Letegeztem a hegyet, ezért cserébe a Rax jól megrágott és kiköpött. Éljen, lesett az első hó! Gyönyörű a Rax, csodálatos a havas táj! Laza futócucc, vékony futódzseki a táskába, egyszerű Speedcross Pro futós kamáslival, csősál és vasárnap hajnalban irány a Rax egy kis körre. Első pár laza km után először „csak simán” combközépig ért a hó, aztán ehhez köd/viharos szél és hófúvás társult. Ekkor kezdtem rájönni, hogy túl nagy volt az arc már megint… Átázva, átfagyva, órákkal később is vacogva mondogattam még a kocsiban hazafelé, soha nem szabad letegezni a hegyet!

2016 novemberében hőseink itt még nem sejtették, hogy lesz még nagyobb hó is – szélviharral.

Tanulva a 2016-os élményből egy évvel később símaszkkal, több vastag réteggel felszerelkezve, nem kevés alázattal készültem újra meghódítani a csúcsot. A novemberi 17 fokban Tomi elég sokat nevetett rajtam, ahogy egy szál vékony felsőben cipelem a mázsányi ruhát magammal. Én egy percig nem bántam a cipekedés, nem, nem tegeződünk a Rax-Alpokkal.

Inkább cipelem a kabátot… :)

A túránk a Knappenhof háztól indult, ideáig autóval jöttünk. Nem lehet eltévedni, a piros sáv jelzést követve 960 méter szintet legyűrve érhető el az Ottohaus. A menedékház télen csak hétvégén van nyitva, viszont ekkor korrekt kínálattal.

Az egyik legjobb dolog az életben: felkapaszkodni a hegyre és fent napozni :)

Amikor másodjára jártunk a Raxon, az Ottohausban megpihentünk, majd csodás törpefenyők között a kék sáv jelzést követve felmentünk még az 1737 méter magas Jakobskogel csúcsra. Tekintettel a korai sötétedésre (és arra, hogy az Ottohausban viszonylag sok időt töltöttünk napozással), úgy döntöttünk, hogy a fennsíkon már nem túrázunk, inkább visszaereszkedtünk a kiindulópontra.