Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Tedd boldoggá a lábfejedet!

Istock | A lábfejünknek bírnia kell a tempót, a távot, a testsúlyunkat - vigyázni kell rá, kényeztetni, hogy bírja a gyűrődést

Áj láb jú.

A láb mindig kéznél van, de ezt ne vegyük készpénznek. Vajon elég figyelmet szentelünk a lábunknak, a lábfejünknek, amely cipeli a súlyunkat, és futásnál közvetlenül kapja a terhelést? Aligha. Adunk pár villámtippet, hogyan teheted boldoggá a lábaidat! 

 

Nyújtás

Igen, a lábfejnek is jólesik a nyújtás, illetve az, ha kislabdával egy kicsit átmasszírozzuk. Ha megmarad a lábfejünk rugalmassága és mobilitása, az sok, a megrövidült Achilles-ín miatt kialakuló sérüléstől óvhat meg minket. Ilyen makacs sérülés a futók körében nem is olyan ritka talpi-bőnye gyulladás. Ne feledkezz meg tehát az Achillesed nyújtásáról: például ha lépcsőn állva leengeded a sarkad, akkor a gravitáció is segít.

 

Próbáld fel a cipőt!

Sokszor kényelmesebb és olcsóbb online megrendelni a futócipőt, de valljuk be, hogy van némi rizikó abban, ha próba nélkül rendelsz. Hacsak nem ugyanazt a modellt rendeled újra és újra, óva intenénk ettől. A megfelelő méretű, kényelmes és a lábadnak megfelelő, ahhoz passzoló futócipő a sérülések megelőzésének egyik kulcsa. Irány a futócipőbolt, és próbára fel!

 

A méret a lényeg!

Főleg csajoknál szokott előfordulni, hogy hiúságból a kelleténél kisebb cipőt vesznek. Elég hülyén hangzik, de meglepően gyakori, még velem is előfordult annak idején, mert a kis láb sokkal cukibb, mint egy csónak. Utólag belátom, hogy ez mekkora butaság, pláne mióta szuperkényelmes, ámde gigaszéles cipőket hordok a széles lábfejem miatt. Ha a lábad éppen végigéri a cipőt, akkor az kicsi lesz! Hagyj helyet a lábujjaknak, és azt is vedd számításba, hogy melegben még meg is dagadhat a lábfej, tehát ne spórolj a hellyel.

 

Fáj? Állj!

Soha ne hagyd figyelmen kívül a lábfájdalmat. Lehet, hogy néhány futást ki kell hagyni miatta, de még mindig jobb, mintha egy komoly sérülést, akár fáradásos törést összeszedsz. A fáradásos törés ugyanis a metatarsusokban, vagyis a lábközépcsontokban a leggyakoribb. Ha a fájdalom nem szűnik meg 3 napon belül, akkor érdemes megröntgeneztetni, mert ez is állhat a háttérben.