Írj nekünk

Futó vagy? Irány a mélyvíz!

Nem lehet elég érvet felsorolni az úszás mellett!

Ősszel a versenyszezon végén elveszítheted a futás iránti motivációdat. A monoton edzések és a teljesített versenycélok után lanyhulhat a futókedv. Azonban ha a futóedzéseid mellé beiktatsz egy-egy keresztedzést is, új színt vihetsz a hétköznapi sportolásodba, sőt, ez jó hatással lehet a futóteljesítményre is.

Biztosan neked is volt már olyan időszak az életedben, amikor nehezen vetted rá magad a futásra, vagy olyan rossz volt az idő, hogy nem volt kedved kimenni a kedvenc körödre. Ilyenkor jól jöhet, ha a futóedzést más sporttal is tudod helyettesíteni, amivel meg tudod őrizni a kondidat, elűzheted az unalmat, sőt, akár plusz motivációt és élményeket is szerezhetsz. 

Csobbanj az ízületkímélő mozgásért!

A különböző, futók számára ajánlatos keresztedzésekről már többször írtunk. Mégis, ha most, ősszel, kiemelhetünk egy sportágat közülük, akkor az úszást választanák. Hogy miért? Bár az úszás az állóképességi sportok közé tartozik, mégsem terheli úgy az ízületeket: térdet, csípőt, bokát, mint a futás. Úszás során a felső és az alsó testrészen egyformán oszlik el a terhelés, és csupán a testtömeg elenyésző része terhelődik a térdízületre. Ráadásul a hátúszás előnyösen hat a hátizomzat lazításra, sőt, egyben erősíti is azt. A mellúszás is nagyon hatékony, főleg akkor, ha tudsz úgy úszni, hogy a fejed a tempó közben a víz alá merül, így a nyaki gerinc szakasz hullámzó-kígyózó mozgást végez. Ha mereven a víz felett tartod a fejedet, a hatás akár ellentétes is lehet, azaz a nyakizomzat görcsös megterhelését okozhatja.

Csobbanj a garantált nyereményekért!

Idén ősszel vesd le a futócipőd, és próbáld ki magad a medencében! Elszántságodért és bátorságodért most ötpróba pontokat is kaphatsz! Gyere el a Duna Arénába november 25-én, a Vizesgálára, és csobbanj egyet velünk. Már kisebb távokért is jár a jutalom:

500 m=1 ötpróba pont, 1500m=2 ötpróba pont, 3000m=3 ötpróba pont.

Ráadásul ajándék úszósapka, ötpróba regisztráció és egy ingyenes kardiológiai szűrővizsgálat is jár a résztvevőknek. Ha ez nem lenne elég, délután egy gálaműsorral várnak a szervezők, több mint 30 bajnokkal együtt. A rendezvényen ingyenes kardiológiai szűrővizsgálaton is részt tudsz venni!

Ússz, hogy felpörgesd a fogyást

A fogyókúrád kiegészítéseként kezdtél el futni? Az életmódváltás elején is remek választás az úszás, hisz ilyenkor a szervezeted még nincs annyira hozzászokva a fizikai terheléshez. Az úszásnál kíméletesen tudod növelni az edzések intenzitását és hosszát, miközben már az első hossztól nagyon hatásosan átmozgat. Ha nem vagy gyakorlott úszó, érdemes néhány alkalommal egy edzővel konzultálnod, hogy megnézze a technikádat, és kijavítsa az esetleges hibákat.

 

Víz = Élet, Erő, Egészség

Az úszás az egyik legegészségesebb mozgásforma. A víz ellenállása és közege szinte minden izmot megmozgat úgy, hogy közben növeli a tüdőd és a keringési rendszered teljesítőképességét.  Az úszás szinte az egyetlen olyan sport, amely túlsúly esetén is ajánlott és szív- és érrendszeri betegségekkel is többnyire végezhető. Az úszás segíti az izmok regenerálódását és persze zsírégető hatása sem elhanyagolható. Emellett a rengeteg jó tulajdonság mellett az már csak hab a tortán, hogy még a szellemi tevékenységet is fokozza.

 

Miért ússz futóként?

Ha a fenti érvek nem győztek meg, akkor azt ajánlom, hogy tégy egy próbát, és teszteld, hogy mi történik, ha egy hónapig beiktatsz heti 1-2 úszóedzést a futásaid mellé. Tapasztalni fogod, hogy a futás melletti edzéssel javul majd az állóképességed, ráadásul más izomcsoportokat (például a felsőtest izmait) is erősítesz. Az úszóedzések hatására nagy valószínűséggel javulni fog a futóteljesítményed is: lazábban mennek majd a hosszabb távok is, illetve a gyorsabb tempót is sokkal könnyebben fogod elérni.

Tématámogatás. Készült Magyarország Kormánya támogatásával.