Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Mentális „karantréning” 4 lépésben

Instagram @ancsurrr | Mert minden rossz helyzetben meg lehet találni a jót

Hogyan ne őrülj bele az önkéntes karanténba?

Írásom elsősorban azoknak szól, akik egyedül vannak most otthon, és hozzám hasonlóan néha magukban beszélnek, hogy meggyőződjenek arról, nem némultak-e meg.

 

Önkéntes karanténre ítéltem magam, mert azt gondolom, hogy mást nem lehet tenni a helyzetben. Dolgozni már nem járok be (magam sem gondoltam, hogy ez ennyire rosszul fog érinteni), marad a home office. Heti egyszer elmegyek bevásárolni. Kint edzek, bringázom és futok, egyedül és olyan helyen, ahol kevesen vannak. Zéró személyes interakció, csak telefon és chat. Korábban is kerültem a tömeget, korábban is egyedül edzettem az esetek 95 százalékában, és az estéimet is egyedül töltöttem itthon. Persze, néha egy mozi meg egy színház vagy egy előadás is adódott, de alapvetően rájöttem, hogy eddig is karanténban éltem.

 

 

  1. Napirend

    A home office nehézsége éppen a rugalmassága. Szétfolyik a nap, ráadásul ha kicsit magad alatt vagy (szerintem most ne érezze magát senki hülyén, ha nem lehet vele maradat fogatni…), akkor pláne nehezebb összeszedni magad. Írj egy napirendet, és tartsd magad hozzá. 7-kor ébresztő, 7:30-8-ig reggeli+hírek, 8-12-ig meló és így tovább. Az elején meg kellett erőszakolni magam, de most már egész jól beállt a napi rutin.



  2. Motiváció

    Törölt versenyek, felborult tervek. Mégis, hogyan maradj motivált? Egyszerű. A verseny nem cél, hanem egy eszköz. Jó esetben azért sportolunk, mert szeretjük. Ha ez így van, akkor nem merül fel, hogy „nincs értelme”. Én ugyanúgy követem az edzéstervemet, mint eddig, pedig kérdéses, hogy lesz-e egyáltalán idén triatlonszezon. Nem a cél lebeg a szemem előtt, hanem a feladat (a kiírt edzés), amit meg kell oldani. Ha sikerül, az sikerélmény, ha nem, akkor hamarosan „véletlenül” visszakapom azt az edzést.
    Ha elvesztetted a motivációdat, akkor érdemes visszanyúlni a gyökerekhez. Tedd fel magadnak a kérdést: anno miért kezdtél el futni? Mi inspirált? Mit tanított neked a sport? Sportolj azért, mert szereted, fuss óra és pulzuspánt nélkül, hagyd, hogy elkapjon a flow!

  3. Újratervezés

    Az elmaradt versenyek miatt pár napot szomorkodni ér. De aztán tűzz ki új célokat! Ez lehet verseny, X kiló fogyás vagy heti háromszori erősítés. Én például még életemben nem végeztem ennyi erősítőedzést, mint most. Használjátok ki, hogy több időt töltötök otthon, és hozzatok be olyan elemeket a napirendbe, amire eddig nem volt idő.

  4. Jöjjön, ami még nem volt!

    Mióta önkéntes házi őrizetben vagyok, azóta majdnem minden nap főzök. Lehet, hogy ez csak nekem nagy szám, de ezt szeretném fenntartani akkor is, miután visszatérek a normális élethez. Sütésre, ablakpucolásra még nem vetemedtem, de ma lepókhálóztam a sarkokat, szóval bármi lehet még.

 

Kitartást nektek, és maradjatok otthon!