Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Így lesz élvezetes a futás évek után is

Istock | Színesítsd a futásaidat: ha általában síkon futsz, menj néha hegyre, ha mindig aszfalton futsz, néha próbáld ki a terepet is

Színesítsd a futóedzést!

Az Instagramot pörgetve azt hihetjük, hogy mindenkinek mindig van kedve futni. Szeretnék szólni, hogy ez nagyjából annyira hihető, mint az izzadás nélkül, makulátlan sminkben „sportoló” fitnesz influenszerek, akik tökéletes mosollyal, tökéletesen kerekre fotosoppolt popsival és testtel, makulátlan arcbőrrel buzdítanak a testmozgásra. Ne dőlj be. Senki nem néz ki úgy sportolás közben, mint ők. És olyan sincs, hogy valakinek mindig van kedve futni. Pláne, ha már évek óta űzöd ezt a futás nevezetű ipart. Nyugi, nem vagy egyedül, és van néhány öltetünk, hogyan hozhatod vissza a szenvedélyt a futással való kapcsolatodba.

 

Rúgd fel a rutint

Míg a kezdő futóknál éppen a rutin kialakítása a kihívás, haladó sportolók esetén ez az unalom forrása lehet. Mindig ugyanarra, ugyanakkor, ugyanannyit, ugyanazokra a zenékre… Kavard fel az állóvizet; például csinálj egy új futós playlistet, sőt, ha eddig nem futottál zenével, próbáld ki! Fuss más napokon, mint eddig. Ilyen egyszerű dolgokra kell gondolni, változtass egy kicsit, és máris motiváltabb leszel!

 

 

Új utakon

Ha mindig síkon futsz, menj hegyre. Ha mindig aszfalton futsz, próbáld ki a terepet, fuss az erdőben, figyeld a turistajelzéseket! Vagy ülj fel a metróra, menj 3 megállót, és fuss egy új környéken (feltéve, hogy biztonságos). A lényeg, hogy ne legyél a megszokások rabja, merj változtatni!

 

 

Keress egy kihívást!

Ha megszokássá vált a futás, mozdulj ki a komfortzónádból. Növeld a távot, vagy keress egy olyan versenyt, amit még soha nem teljesítettél. Ha inkább a rövidebb távok vonzanak, akkor irány a 400-as pálya, gyorsulj 100 vagy 400 méreten. Ha a hosszabb távok szerelmese vagy, akkor keress egy több napos versenyt, esetleg egy ultrát. Ha lehetőséged van rá, kezdj el edzővel dolgozni. A lényeg, hogy ne félj nagyot álmodni; a kemény munka megtérül!

 

Együtt könnyebb

Csatlakozz egy futóklubhoz, vagy járj el közösségi futásokra, de sokszor az is elég, ha alkalomadtán egy barátoddal futsz együtt. Ha tudod, hogy várnak és számítanak rád, akkor nem fogsz otthon maradni. Fuss néha nálad gyorsabb futóval, aki húz, fuss néha nálad lassabbal, akit te motiválsz. Ez utóbbi nagyon jó élmény, és kevésbé érzed, hogy a napi futásod csak egy öncélú rutin.

 

 

Fuss, ahogy jól esik!

Néha hagyd otthon a futóórát és a pulzuspántot. Húzd fel a futócipődet, és fuss, ahogy jól esik. Ne foglalkozz a tempóval, a lépésszámmal, a pulzussal. A kütyümentes futás egy teljesen új élményt adhat ebben az adatfüggő világban, és újra emlékeztethet arra, miért is kezdtél el évekkel ezelőtt futni.