Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

9 jel, ami alapján könnyedén kiszúrhatsz egy futót

Istock | Egy sportos nőt a hétköznapokban is ki lehet szúrni. Egy kósza futóóra, sportcipő szoknyához...

Akkor is, ha nem sportszerkóban van.

Hiába, egyszerűen „kiszagoljuk” egymást, és nem, most nem arra gondolunk, mikor edzés után izzadtan, talán nem épp virágillatú csíkot húzva magunk után távozunk a helyszínről. Mert akkor futócuccot viselünk, egyszerű minket kiszúrni. Hanem mondjuk egy kávézóban, a közértben vagy csak az utcán sétálva, hiszen mindannyiunknak megvannak a magunk kis (futó)viselkedésformái és jellegzetes ismertetőjegyei, amik alapján felismerjük a „kollégákat” – üdv a klubban! A lista végtelen hosszú lehet, mi most néhány igen nyilvánvaló jelet sorolunk fel, hangsúlyozva, hogy ezek sem jellemzőek természetesen mindenkire, de azért eléggé általánosak.

A lajstromot kiegészíteni ér!

 

  1. „Enyhe” koffeinfüggőség

    Jó, valakinél tényleg csak enyhe, de sokan elkötelezett kávérajongók (függők?) vagyunk. Univerzális jellemzőnk a koffein imádata, ami, lássuk be, nem is csoda: főleg kora reggelente van nagy segítségünkre abban, hogy valahogyan futóképessé tegyük magunkat, elhagyjuk a lakást, és szépen teljesítsük az aznapi penzumot. Aztán utána, hogy még több lendületet kapjunk, aztán ebéd után, mert az a desszert, aztán délután, hogy nehogy elpilledjünk, aztán... Mindegy is. Szeretjük a kávét.

  2. Ami a lábat illeti

    Szeretjük a kényelmes cipőket, és két lábbeli közül az esetek 99 százalékában inkább a kényelmeset, mint a csini, de nem komfortost választjuk, akkor is, ha az előbbi nem annyira csini. A hegyes orrú, tűsarkú, magas talpú-sarkú topánokat nem nekünk találták ki, vagy legalábbis ritkán viselünk ilyesmit, és ennek nem az az oka, hogy nem vagyunk trendkövetők. Sokkal inkább az, hogy heti 3, 4, 5, 6, 7 futóedzés mellett szeretjük kényelemben és biztonságban tudni a futóműveinket. Amikor csak lehet, komfortos, lapos talpú cipőt, sőt, futócipőt viselünk, igen, néha szoknyához is. És itt szeretnénk megjegyezni, hogy az elmúlt években divat lett az elegánsabb öltözék (akár kosztüm) sportos cipővel való viselése, szóval valójában igazi divatdiktátorok vagyunk. Éljen!



  3. Minden kutat ismerünk a városban

    Ez csak természetes. Tudjuk, hol vannak a kutak, mert muszáj tudnunk. Város, nyár, hosszú futás, frissítés, nem is kell tovább magyarázni. Szerencsés az az illető, aki egy meleg augusztusi napon a társaságunkban lófrál, mert velünk biztosan megtalálja a legközelebbi frissítőpontot. Azt még pluszban megjegyeznénk, hogy önkéntelenül beépül a tudatunkba az is, hogy adott úton vagy utcán pontosan mikor melyik szakasz az árnyékos, illetve a napos. Tényleg mi vagyunk a tökéletes sétatársak mindenkinek.

  4. Étvágyunk, az van

    Ha sokat sportolsz, sokat (na jó, többet) eszel. Ebben nagyon jók a futók. Velünk ritkán fordul elő, hogy piszkálgatjuk az ételt, vagy ímmel-ámmal falatozunk, és bizony nem esik nehezünkre minden gond nélkül elfogyasztani – elég gyorsan – egy teljes pizzát. Egyszerűen mindig jó étvággyal lakmározunk, főleg hétvégén, a hosszú futásaink környékén... Ráadásul hozzánk mindig nagyszerű élmény vendégségbe jönni, mert a látogató sokféle egészséges (na jó, néha nem annyira egészséges) nassolnivaló közül válogathat, miközben meghallgathatja a csodálatosan fantasztikus futósztorijainkat. Ugye?



  5. Sportóra forever

    Tudjuk jól, hogy nemcsak ránk, futókra jellemző a sportóra mindennapi viselése, de azért köreinkben eléggé elterjedt. Itt sem „divatozásról” van szó, hiszen a GPS-es, akár pulzusmérős, okoska karóra igen hasznos társ lehet a hétköznapokban – is. És ugyanúgy, mint a sportcipő esetében, manapság már egyáltalán nem ciki, sőt, igazán stílusos az elegáns öltözékhez sportos órát viselni. Ugye említettem már, hogy mi vagyunk a divat úttörői?

  6. Vizes palack

    Mindenhova cipeljük magunkkal a vízzel töltött kisebb-nagyobb palackunkat, ami teljesen természetes. Futunk, izzadunk, pótolni kell a folyadékot. És a vízbevitel, valamint a frissítés kulcsszerepet játszik az edzéseinkben. Ezt most nem is viccelem el, a futó és a kulacsa mindig jó barátok!

  7. A barnulási csíkok

    E témáról már írtunk nemrégiben: ilyenkor, nyáron, valóban az érdekes barnulási csíkjaink a legjellemzőbb ismertetőjegyeink. Karon, háton, lábszáron, lábfejen, mindenütt megvannak a „futós” mintázataink. Szívből imádjuk mindegyiket.

  8. Lift helyett lépcső (kettesével)

    Egy futónak kész kínszenvedés egész nap az íróasztal mögött ülni vagy egy helyben végezni egy feladatot. Ezért az irodai lépcsőket szigorúan gyalogosan és alaptól kettesével véve a fokokat tesszük meg. Izomfejlesztés, megpörgetve akár aerob/anaerob küszöbre is fel lehet nyomni a pulzust, ... és még az m+ is megjelenik lelki szemeink előtt.

  9. Bárhol nekiállunk nyújtani

    Eleve rosszul tűrjük az ülést. Simán nekiállunk „eltolni” a munkahelyi falat, ha a vádlit, az Achillest nyújtani szeretnénk. Gyakorlatilag bármilyen nyújtás meg tudunk csinálni munkahelyi környezetben is – és meg is csináljuk!