Mindent a futásról nőknek Németh Györgyi blogja
Írj nekünk

Még 8 hét a maratonig!

31. HÉT EDZÉSEI Heti tervezett összesen: 49km 5:00h Előző hét összesen: 31km 3:23h 29.hét összesen: 45km 4:41h

A mostani melegekben inkább este járok futni.
Most jött el az edzésben a legkeményebb időszak.   Már csak 8 hét van a maratonig (remélem jól számoltam). 4 hét intenzív szakasz következik, szeptember első hetéig. Olyan ez mint amikor már hosszú ideje túrázol, mész fel a hegyen, már majdnem a célnál jársz, de akkor jön egy alattomos kanyar, ami mögött előbukkan egy újabb meredek hegyoldal, mely megmászása nélkül a cél elérhetetlen. Erre most rá kell hangolódnom lelkileg. Tempós futások valamint 20km feletti heti hosszúk várnak rám.
Muszáj a meditációkat is betenni az edzésbe. Restellem, de még mindig a pihenéssel vannak problémáim. Nem hiszem el, hogy képtelen vagyok az időbeosztás problémáját megoldani... Nekem ez a legnagyobb kihívás az életemben. Talán ezért futok?
Ha lement ez a brutál 4 hét, akkor szépen visszaveszek majd az iramból, hogy regenerálódni tudjak a nagy versenyre.
Vannak félelmeim. Bár ez nem a legjobb szó. Inkább bizonytalanságaim vannak. Aggódok olykor. A leggyengébb láncszemnek a lábam tűnik. Talán még mindig nem leltem meg a tökéletes futótechnikát. Bizony 20-25km felett a sípcsontom és a térdeim időnként jeleznek, hogy "köszi, de eléggé elfáradtunk". Mi lesz, ha verseny közben kész, vége, feladják a lábaim? Ez nem lehet! Még mindig dolgoznom kell a technikámon. Holnap elutazunk egy rövidke nyaralásra Hollandiába, ahol kellemes 18 Celsius fok van. Mezítláb is fogok futni, meg cipőben is és meg fogom nézni a lábnyomaimat a homokban. Mély elemzést végzek majd. Hátha kiokoskodok valamit. Sokan azt mondják, ne legyenek illúzióim, a maraton után minden porcikám fájni fog. Viszont vannak módszerek, melyek azt ígérik, hogy "kis fejfájással" megúszható a maraton, ha jó a futótechnika.  Szeretném ez utóbbit.
Az mindenképp bizakodással tölt el, hogy 20-27km után is úgy érzem, hogy tudnék még egyszer ugyanannyit futni. Ilyen hosszú futásokra viszek magammal utántöltést. Van nálam izoital, müzli, szőlőcukor sőt múltkor még konyhasót is csomagoltam magamnak. Tehát, dolgozom a menetközbeni feltöltés begyakorlásán. Ha 5km-ként iszok és nyomok magamba sót vagy cukrot, az nagyon jól működik. Nem halok meg az edzés végén, nincs fejfájás.
Na sok a duma! Lassan befejezem.  Rengeteg írással tartozok még. A gépem tele van 70%-ban elkészült anyagokkal. A bemelegítésről sem feledkeztem meg. De hiába vettem fel filmre, valami soha nem tetszett. Plasztikai sebész vagy pszichológus kellene mellém...:). Majd most, a nyaralás alatt megpróbálom felvenni az én kedvenc bemelegítésemet. A háttér mindenért kárpótolni fog mindenkit.  Igyekszem a héten megosztani veletek az ideális bemelegítésről szóló "okosságomat".
Ja, és elindítottam a Futóklubot is itt Gödön, ahol lakom. Erről majd egy külön posztban. Eddig azt hittem, hogy nem szeretek másokkal együtt futni, de kiderült, hogy ez nagyon szuper!!!

E heti edzéstervem: Hétfő: pihenő Kedd: 10km +erősítés comb, far és hasizom Szerda: 5km mezítlábas + erősítés felsőtest Csütörtök: 21km könnyű futás + hasizom Péntek: pihenő Szombat: 5km könnyű futás Vasárnap: 10 km intervall + hasizom, combizom Eddigi futásaim adatai:

Szép hetet, jó futást! Györgyi