Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Legyél te is appra kész! – Hasznos alkalmazások futóknak

By Dream79 | Nagyon sokféle futós applikáció létezik. Mindenképp ajánljuk, hogy a futásaidat legalább app szinten mérd, mert nagyon motiváló

Segítenek a célok elérésében.

A telefon sokszor még futás közben is a zsebünkben van. Használjuk ki okoseszközünk nyújtotta lehetőségeket, és töltsünk le olyan applikációkat, ami segíthet elérni céljainkat a futópályán – és azon is túl.

 

Célokra fel!

Ha most ismerkedsz a futással, biztos jól jön egy olyan alkalmazás, ami virtuálisan fogja a kezed, és átvezet a kezdeti nehézségeken. A Futás és Séta App Goals GPS persze gyakorlott futók számára is remek alkalmazás, de leginkább a kezdők részére nyújt sok segítséget. Kitűzheted vele az edzési céljaidat, megtervezheted a diétádat, megtudhatod, hogy mennyi kalóriát égetsz el az edzés során, és azt is, hogy az előző tréninghez képest milyen időt futottál.

Az alkalmazás rögzíti a lefutott távolságot, az időtartamot, sebességet, lépéseket, elégetett kalóriát és még sok egyéb mást is. Biztos lehetsz benne, hogy találsz benne olyan kihívást, ami az edzettségi szintedhez megfelelő; például 5 kilométeres futásra felkészítés vagy 100 kalória elégetése sétáva. De ha már egy ideje futsz, találhatsz benne félmaratoni programot is. Ha fülhallgatóval futsz, kérhetsz hangos útmutatást vagy értesítést, de akár a kedvenc zenéidet is hallgathatod közben.

 

 

Ha kell egy jó közösség

A futóknak készült applikációk közül kiemelkednek azok, amelyek mögött igazi közösség áll. Itthon futós és kerékpáros berkekben is elterjedt app a Strava. Ez az alkalmazás nem csak rögzíti a tevékenységedet, de felajánlja, hogy virtuális versenypályákon versenyeztet más felhasználókkal, így, ha egyedül edzel, akkor sem leszel motiválatlan. Erre egy példa: megnézi, mennyi idő alatt teszel meg egy Sziget-kört, és rangsorol ezen az útvonalon.

Ha imádsz versenyezni és teljesítménycentrikus vagy, akkor edzés után tudod nézegetni a ranglistákat azokon az útvonalakon, amerre jártál, vagy tudod követni mások edzését. Persze a mindenki számára fontos alapinformációkat is tudja szolgáltatni, de lehet vele kreatív edzésnaplót is készíteni, ami lehetőséget ad arra, hogy képekkel és leírással rögzítsd a futásaidat.

A Strava szinte minden aktivitásmérővel összepárosítható. Ez azért különleges, mert a legtöbb okosóra vagy sportkarkötő legtöbbször csak a saját alkalmazásukat támogatja, viszont a Strava több márkát össze tud gyűjteni. Ez nagy segítség annak, akinek esetleg kétfajta aktivitáskövetője van, vagy nem akarja, hogy ha újat vesz, elvesszen az addigi információk jó része.

 

 

Fuss a saját utadon!

Ezentúl elég lesz a mutatóujjad ahhoz, hogy létrehozz egy új futóútvonalat magadnak. A Footpath Route Planner applikáció szó szerint teret enged a fantáziádnak. A telefonod képernyőjén felkínált térképen előre meg tudod adni, merre szeretnél futni, ki tudod számítani, hogy hány kilométer lesz, és azt is, hogy milyen nehéz terep vár rád az úton. Az útvonalat nem neked kell teljesen megrajzolni, hanem ahogy húzod végig a kezed a képernyőn, a program alapjáraton az ott található utakra vagy járdákra teszi a jelzést, így nem kell attól félned, hogy valamit elrontasz és át kell futnod egy plázán vagy egy építési telken.

 

Járt utat járatlanért?

Hetek, hónapok, évek után már nagyon unalmassá válik mindig ugyanazt az útvonalat lefutni. A MapMyRun applikáció szerte a nagyvilágból körülbelül hetvenmillió futóútvonalat ajánl az alapján, hogy a használói hol szokták gyűjtögetni a kilométereket.

Ez az alkalmazás akkor is hasznos lesz majd, ha a koronavírus legyőzése után végre újra utazhatunk. Ilyenkor elég lesz elindítani az appot és az kidobja, hogy a nyaralóhelyed közelében milyen futópályát ajánl, és nem neked kell szerencsétlenkedni az útvonal összeállításával a Google térképen.

Természetesen ez az alkalmazás is méri a távolságot, a tempót, a szintkülönbséget, az elégetett kalóriát és a futás ütemét, de az igazán különlegessége az, hogy újabb és újabb rejtett, futható utakat fedezhetsz fel vele.

 

 

Ivásra mindig van ok

Futóként kiemelten fontos, hogy megfelelő mennyiségű vizet igyál. Ha szeretnél egy olyan alkalmazást, amivel nyomon tudod követni, hogy mennyi folyadékot vittél be a szervezetedbe – és ami figyelmeztet, ha elmaradásod lenne, akkor a WaterMinder appot neked találták ki. 

A vízből – bár az az összes mai trendi étkezési szokásnak megfelel, hiszen cukor-, laktóz-, glutén- és kalóriamentes – kevesen fogyasztanak elegendő mennyiséget. Ez az app ezt a problémát próbálja meg orvosolni: figyeli a napi vízfogyasztásod, jelez, ha inni kellene, naptárban tárolja a napi megivott vízmennyiségeidet, így bármikor vissza tudod nézni, hogy melyik nap mennyit ittál. Az alkalmazáson belül kínált napi feladat pofonegyszerű! Az a feladat, hogy a főoldalon megrajzolt testikont a nap végéig megtöltsd vízzel.

 

 

Fuss a zombik elől

Annyiféle apokaliptikus zombi sorozat futott mostanában a tévében, hogy nem csoda, ha a zombik már a futókat is utolérik. Vagyis helyesebben szólva csak akarják. A Zombies, run! alkalmazást a kifejezetten a játékosságot kedvelő futók számára fejlesztették ki. Az app segítségével kicsit feldobhatod a napi rutint, és kipróbálhatod, milyen lehet, ha beüt az élőhalott apokalipszis.

Egy kerettörténetbe kerülsz, ahol az élőholtak által uralt külső világban barangolsz. Miközben az angolul mesélő hang egyre több részletet árul el a történetből, néha rád kiabál, hogy „futás, a zombik már közel járnak!” Ilyenkor, ha elég gyorsan futsz, dicséretben részesülsz. Intervallos edzésekre kiváló lehetőség. Ha félős vagy, inkább hagyd ki ezt az applikációt.