Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Viseld a futónadrágot!

123RF | Egy itt-ott bevágó futónadrág meg tudja keseríteni a futás élményét

Csak egy jó futónadrágban kellemes a futás.

A kényelmetlen és itt-ott bevágó futónadrág viszont nem fog örömteli perceket okozni futás közben. Kidörzsölődést okozhat, kényelmetlenné, zavaróvá válik a futás abban a nadrágban ami nem passzol, amit itt laza, ott feszes, ezért nyakig fel kell húzni. Mire figyelj, ha futónadrágot vásárolsz?

  1. Mindig próbáld fel a futónadrágot, mielőtt megvennéd


    Általában akkor vág be egy futónadrág, ha a derekát magasabbra húzod magadon mint kéne, ami legtöbbször akkor fordul elő, ha egy kissé nagy rád vagy bő, bizonyos részeken. Érdemes ezért olyan nadrágot választani, amelynek a derék magassága passzol a testalkatodhoz, és gumis vagy zsinóros rögzítéssel van ellátva. A legbiztosabb, ha felpróbálod a nadrágot, amit meg szeretnél vásárolni. Habár egy boltba triviálisnak tűnik, a webshopok világában annyira nem egyszerű a kivitelezése (bár visszaküldésre mindig van lehetőség a webáruházaknál is). Azt azonban megteheted, hogy a közeli boltban, márkakereskedésben felpróbálod ugyanazt a típust és méretet, amit rendelni szeretnél. Ha megvan, ne csak a tükör előtt illegesd magad benne, sétálj vagy akár egy kicsit kocogj benne helyben, hogy megtapasztald, mozgás hatására is kényelmes-e mindenhol.

  2. Csak ne a magas derekút vedd meg!


    A magas derekú futónadrág bár kényelmesnek tűnhet, hajlamos arra, hogy a mozgás következtében felfelé haladjon, ami szintén okozhat kellemetlenséget. A derekad védelmére inkább hosszabb szabású pólókat, trikókat viselj. Sokat segít, ha a nadrág derekába zsinórt is tettek, mert azt bekötve jó eséllyel nem kezd el rajtad vándorolni a nadrág.

  3. Soha ne viselj új ruhákat a verseny napján


    Tudjuk, hogy van olyan eset, amikor a hőn áhított futónadrág a verseny előtti napon érkezik meg, de akkor se! Ennek nem csak az esetleges bevágások miatt van jelentősége. Hólyagok, kidörzsölődés és a verseny közbeni nadrághúzogatás, zsebkeresés lesz a következménye, ha addig sosem próbált nadrágban indulsz neki a versenynek. Nem ismered a nadrágot, lehet, hogy a tükör előtt ácsorogva kényelmes, de hidd el, hogy le fog csúszni (vagy fel), nem fogod tudni eltenni vagy elővenni a gélt, zsepit, magnéziumot, ki fog dörzsölni menet közben, túl meleg lesz vagy fázni fogsz benne és még sorolhatnánk a kellemetlen tüneteket, amiket elkerülhettél volna, ha legalább 2-3 edzést az új nadrágban végzel. 

  4. Viselj sport alsóneműt futás közben


    Egy klassz sportbugyiban kellemesebb lesz a futás. Ne tedd ki magad a kellemetlen érzésnek, hogy akár az alsód is meggyűrődik stb.,  inkább mindig viselj egy kényelmes, megfelelő méretű bugyit. Sportboltokban hatalmas választék van alsónemű tekintetében, kifejezetten a sporthoz kifejlesztett, lapos vagy varrás nélküli darabokhoz is hozzájuthatsz több fazonban. Ha futáshoz speciális sportmelltartót viselsz, miért ne tennél altájon ugyanígy? 

  5. Sort vagy futószoknya


    Ha nem érzed magad komfortosan egy capriban vagy testretapadó nadrágban, bár ezek szinte a futás alapdarabjai közé tartoznak, akkor vegyél felülre egy futószoknyát vagy egy csinos, bővebb sortot.