Kerüld el a tevepatát! | Futásról Nőknek

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Kerüld el a tevepatát!

Istockphoto

Kócos haj, izzadtság, kipirosodott arc - ezek mind a futáshoz tartozó dolgok, de a tevepata nem lehet az!

Bermuda-háromszög, tevepata, nos - mi ez? Nehéz elmagyarázni, ha még sosem hallottál róla. Ez tulajdonképpen egy hatalmas öltözködési baki, amit a nyakig felhúzott futó vagy aerobik nadrágok okoznak a csajoknak ott - igen, altájon. Szinte minden sportoló csajszival előfordult már ez a jelenség, természetesen mindig kivétel az olvasó és e cikk írója - persze :) .  Nincs is rosszabb, ha az első félmaratoni befutóképednek nem tudsz örülni, mert a fotón veled mosolyog a tevepata is. Van azonban pár ötletünk, mégis hogyan előzheted meg ezt a bizarr jelenséget.

  1. Mindig próbáld fel a futónadrágot, mielőtt megvennéd


    Általában akkor fordul elő a tevepata jelenség, ha a nadrág derekát magasabbra húzod magadon mint kéne, ami legtöbbször akkor fordul elő, ha egy kissé nagy rád a nadrág vagy bő, bizonyos részeken Érdemes ezért olyan nadrágot választani, amelynek a derék magassága passzol a testalkatodhoz, és gumis vagy zsinóros rögzítéssel van ellátva. A legbiztosabb, ha felpróbálod a nadrágot, amit meg szeretnél vásárolni. Habár egy boltba triviálisnak tűnik, a webshopok világában annyira nem egyszerű a kivitelezése. Azt azonban megteheted, hogy a közeli boltban, márkakereskedésben felpróbálod ugyanazt a típust és méretet, amit rendelni szeretnél. Ha megvan, ne csak a tükör előtt illegesd magad benne, sétálj vagy akár egy kicsit kocogj benne helyben, hogy megtapasztald, mozgás hatására is kényelmes-e mindenhol.

  2. Csak ne a magas derekút vedd meg!


    A „magas derék” és a „futónadrág” csak akkor szerepelhet egy mondaton belül, ha valamelyiket tagadjuk! A magas derekú futónadrág bár kényelmesnek tűnhet, hajlamos arra, hogy a mozgás következtében felfelé haladjon, ami a végzetes tevepatához vezethet. A derekad védelmére inkább hosszabb szabású pólókat, trikókat viselj. Sokat segít, ha a nadrág derekába zsinórt is tettek, mert azt bekötve jó eséllyel nem kezd el rajtad vándorolni a nadrág.

  3. Soha ne viselj új ruhákat a verseny napján


    Tudjuk, hogy van olyan eset, amikor a hőn áhított futónadrág a verseny előtti napon érkezik meg, de akkor se! Ennek nem csak a tevepata miatt van jelentősége. Hólyagok, kidörzsölődés és a verseny közbeni nadrághúzogatás, zsebkeresés lesz a következménye, ha addig sosem próbált nadrágban indulsz neki a versenynek. Nem ismered a nadrágot, lehet, hogy a tükör előtt ácsorogva kényelmes, de hidd el, hogy le fog csúszni (vagy fel), nem fogod tudni eltenni vagy elővenni a gélt, zsepit, magnéziumot, ki fog dörzsölni menet közben, túl meleg lesz vagy fázni fogsz benne és még sorolhatnánk a kellemetlen tüneteket, amiket elkerülhettél volna, ha legalább 2-3 edzést az új nadrágban végzel. 

  4. Viselj sport alsóneműt futás közben


    Egy klassz sportbugyiban kellemesebb lesz a futás, mert lássuk be, sem a tevepata látványa, sem a viselete nem túl kényelmes. Főleg futás közben, amikor folyamatos mozgásban vagy. Ne tedd ki magad a kellemetlen érzésnek, inkább mindig viselj egy kényelmes, megfelelő méretű bugyit. Sportboltokban hatalmas választék van alsónemű tekintetében, kifejezetten a sporthoz kifejlesztett, lapos vagy varrás nélküli darabokhoz is hozzájuthatsz több fazonban. Ha futáshoz speciális sportmelltartót viselsz, miért ne tennél altájon ugyanígy? 

  5. Sort vagy futószoknya


    Ha tutira akarsz menni, akkor a testre tapadó capridra vagy futónadrágodra vegyél fel egy futószoknyát vagy egy csinos, bővebb sortot.