Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

2020-as célversenyeikről kérdeztük a csajokat

Merre tartanak, mi lesz a célversenyük a fotón látható futóknak és triatlonosoknak?

Futók, triatlonosok, akik inspirálnak minket.

Amatőrök és profik egyaránt eltervezik az adott évi céljaikat. Akár csak egy kirakós játéknál, először meg kell keresni a viszonyítási pontokat (célversenyeket), és ehhez lehet illeszteni a felkészülést és az edzőversenyeket. Olyan sportolókat kérdeztünk, akiknek a neve ismerősen csenghet, akik valamilyen téren kimagasló eredményt értek el a futásban vagy kedveltek. Lássuk, milyen célversenyeket tűztek maguk elé 2020-ra. 

 

Janek Noémi, terepultrafutó

Janek Noémi - terepultrafutó

 

Mi lesz a fő versenyed idén?

Idén az Ultrajanosik 110 – Legenda a tervezett célversenyem, ami augusztus 29-én reggel rajtol a szlovák Csorba-tó (Štrbské Pleso) mellől, és a Magas-Tátrán keresztül a lengyelországi Nedec (Niedzica) településen ér célba 110 kilométer és 4319 méter pozitív szint megtételét követően.

Miért ezt választottad?

A tavalyi évem után idén szeretnék több magashegyi, technikásabb versenyen is indulni. Nagyon közel áll a szívemhez a Magas-Tátra, így amint megláttam a tavalyi versenyről készült videót, már egyértelmű volt számomra, hogy ez lesz a 2020-as célversenyem.

Mi a célod a versenyen?

Elsősorban szeretnék erősebbé válni a 100 kilométer feletti távon, egyúttal csiszolni a magashegyi technikámon. Másodsorban pedig jó lenne viszonylag erőset futni, és 18-20 óra közötti idővel megérkezni a célba.

Hogyan készülsz rá?

Előtte lesz három külföldi edzőversenyem, abból kettő szintén a Magas-Tátrában, egy pedig Lengyelországban. Ezek mellett az Ultra-Trail Hungary-n is tervezek elindulni, ahol javítani szeretnék a tavaly futott időmön. Alapvetően pedig sorozatterhelésekkel (back-to-back long runs) és szintes terepfutásokkal igyekszem készülni a Pilis, a Visegrádi-hegység, valamint a Börzsöny útjain.

 

Lubics Szilvia, ultrafutó

Lubics Szilvia - ultrafutó

 

Mi lesz az első komoly versenyed idén?

100 kilométert futok a csehországi Pilsenben március 28-án.

Miért ezt választottad?

Mindenképpen szerettem volna a sok-sok hosszú verseny után egy pörgős, rövidebb ultrát az év elejére. A magyar OB időpontjában családi programunk lesz, így Csehországban indulok.

Mi a célod a versenyen?

Szeretném megjavítani az eddigi legjobb 100 kilométeres eredményemet.

Hogyan készülsz rá?

Keményen. 

  

Csuta Dorottya, futó

Csuta Dorottya - futó, hegyifutó

 

Mi lesz a fő versenyed idén?

2020 fontos lépcsőfok, ekkor lépek be a világversenyek korosztályába, így a fő versenyeim:

  • Ifjúsági hegyifutó vb (Youth Cup), június 20., Ambleside (Anglia)
  • Ifjúsági Atlétika Európa-bajnokság, július 16-19., Rieti (Olaszország)
  • Junior Hegyifutó vb, november 14-15., Lanzarote (Kanári-szigetek) 
  • Junior mezeifutó Eb, december 13., Dublin (Írország)

Miért ezeket választottad?

A célokat közösen tűzzük ki edzőmmel, Gedeon Zsolttal. A versenyeknél fontos, hogy korosztályomnak, edzettségi állapotomnak megfelelő legyen, és motiváljon. Az semmiképp nem motiválna, ha előre tudnám, hogy a versenyen mindenkit le fogok körözni, vagy sprinterekkel kellene 200 métert futnom, ahol pedig esélytelen lennék.

Mi a célod a versenyen?

Elsőéves ifi atlétaként, főleg a junior világversenyeken zöldfülűnek számítok. Helyezéstől függetlenül elégedett lehetek, ha a versenyek utáni napon nem tudok kikelni az ágyból, mert minden energiámat kiadtam. Ezek közül a versenyek közül az első helyen a Rieti Atlétika Eb áll, ahol mindenképp 110 százalékot kell és fogok teljesíteni. A hegyifutó vb-n azért is szeretnék indulni, mert pályaatlétaként sokat futok terepen, hegyen. Nekem az aszfalt túl monoton. A természet kikapcsol, el tudok mélyülni benne, imádok találkozni az erdő állataival is. Eddigi rekordom egyetlen futás alatt: 1 róka, 4 őz, 3 nyúl és 2 fácán.

Hogyan készülsz a versenyeidre?

Az edzéstervemet a lehető legnagyobb odafigyeléssel, aprólékosan kidolgozva készíti el az edzőm, az aktuális célnak megfelelően az összes körülményt figyelembe véve minden apróságra figyelünk, a regenerációs lehetőségeket kihasználjuk. Szeptembertől magántanuló lettem, ami a pihenésben, feltöltődésben szintén óriási segítséget ad. A verseny előtti időszakban lefekvés előtt alaposan végiggondolom az összes lehetőséget a széltől kezdve az ellenfeleken át a lehetséges taktikákig, hogy mindenre fel legyek készülve, aztán BUMM bele!

 

Maráz Zsuzsanna, ultrafutó

Maráz Zsuzsanna - ultrafutó

 

Mi lesz a fő versenyed idén?

Ultr'Ardeche, 222km, 4400m+D, 2020. május 30., Franciaország

Miért ezt választottad?

Már tavaly meghívást kaptam a versenyre, de a Sakura Michi miatt lemondtam. Most is meghívtak, és úgy gondoltam, hogy ez nem lehet véletlen. Szerintem van ott dolgom. Már nem szeretek körözős versenyeken indulni, csak szép tájakon szeretnék versenyezni. 

Mi a célod a versenyen?

Mindig a lehető legjobbat szeretném kihozni magamból. Nekem ez csak akkor megy, ha jól megszorongatnak a versenytársaim. Most úgy néz ki, hogy lesz kivel versenyezni. A versenyrendezők Irina Masanovat, az orosz 24 órás Bajnoknőt, a Spartathlon ezüstérmesét is meghívták. Szóval van motivációm.

Hogyan készülsz rá?

Ahogy szoktam. Szorgalmasan, de most kicsit másképp, mint eddig: sokkal több gyorsító munkát végzek.

 

Virág-Erdélyi Zsófi, olimpikon maratoni futó

Virág-Erdélyi Zsófia - maratoni futó

 

Mi lesz a fő versenyed idén?

2020. április 19., Bécs maraton.

Miért ezt választottad?

Mert ha az információim még helyesek, akkor itt van a maraton-OB.

Mi a célod a versenyen?

Egy nagyon jó időt futni, amivel a pontok alapján kijuthatnék az olimpiára.

Hogyan készülsz rá?

Azt hiszem úgy, mint eddig, csak még többet és kitartóbban edzek, annyit, amennyit a testem elbír.

 

Cser Beatrix, triatlonista

Cser Beatrix - triatlonista

 

Mi lesz a fő versenyed idén?

Ironman Hamburg, 2020. június 21-én. Ezen kívül lesz még egy fő versenyem a nyár végén, de az még nem teljesen fix.

Miért ezt a versenyt választottad?

Nincs túl későn a szezonban, nem kell sokat utazni, hozzánk elég közel van, és optimális a pályavezetés számomra. Plusz ez maradt a lehetőségekből, amiket kitaláltam, mert kicsit későn kaptam észbe.

Mi a célod a versenyen?

Mint mindig, a célom az, hogy az adott állapotban az adott körülmények között a lehető legjobbat kihozzam magamból, szeretnék a korcsoportom elején végezni, és ha ezzel összejön, akkor egy újabb hawaii kvalifikáció sem lenne baj, bár ez nem is elsődleges célom most.

Hogyan készülsz rá?

Ahogy eddig is, tudatos, konzekvens, minőségi edzésmunkával és táplálkozással, valamint az edzőm szakmai és életvezetési irányítása mellet.

 

Debreczeni Dóra, adidas Runners kapitány, futó

Debreczeni Dóra - futó

 

Mi lesz a fő versenyed idén?

Salamon Visegrád Trail 29,5 km, 1100 szint, május 30., valamint a Vadlán Ultra október 3-án (54 km).

Miért ezeket választottad?

A Salamon Visegrád Trail szerintem az egyik legjobb és legnevesebb szervezésű magyar terepverseny, az UTH kistesója, amivel régóta szemezgetek, és úgy érzem, 2020-ban eljutok arra a szintre, hogy teljesíteni tudjam. A Vadlán Ultra pedig egy kicsi, családias hangulatú verseny, a korábbi indulók csak jókat meséltek róla, és a csapattársammal életünk első ultráját párban vállaltuk, így nem csak magamért edzem és futok, hanem ő is ösztönöz.

Mi a célod a versenyen?

Terv szerinti pulzussal, sérülésmentesen és boldogan megküzdve a szintekkel, mosolyogva beérni a célba, mivel mindkét versenyt idén futom először.

Hogyan készülsz rá?

Heti 4-5 futásom, 1 erősítő és 1 nyújtó edzésem van. Jakus Béla edzővel készülünk közösen, a jelenlegi közel 50 km-es heteimet fokozatosan emelve 70-80 km-es hetekre, beépítve a komoly szintes terepfutásokat.

 

Kropkó Márta, triatlonista

Kropkó Márta - triatlonista

 

Mi lesz a fő versenyed idén?

Több is lesz. Idén is a cél, hogy induljak mind Triatlon mind Aquatlon Eb-n több helyszínen és korosztályban is.

Miért ezt választottad?

Mert ezek szakmailag a legnagyobb kihívással járó versenyek, melyek elengedhetetlenek a további fejlődésemhez.

Mi a célod a versenyen?

Elsősorban szakmai fejlődés, valamint dobogós vagy minél jobb helyezés elérése.

Hogyan készülsz rá?

Január végéig az úszáson van a hangsúly, februárban végig meleg égövön leszek először osztrák, majd angol válogatottakkal, ahol a kerékpáron lesz a hangsúly, és emellett a futásra is egyre több edzésóraszám jut.