Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

5 praktikus kiegészítő futáshoz 5000 forint alatt

Érdemes kipróbálni!

Elvileg a futás nem drága sport, hiszen csak egy cipő kell hozzá. Ha terepen is futsz, akkor kettő. Meg egy GPS-es óra, technikai ruházat, satöbbi... Azaz kijelenthetjük, hogy a futás mégsem olyan olcsó sport. Vannak viszont olyan apróságok, amik miatt nem kell bankot robbantani, és érdemes beszerezni. Dolgok, amikre nem is tudtad, hogy szükséged van, de ha kipróbálod, nem érted, hogyan tudtál eddig élni nélkülük. Illetve a kezdő futók talán néhány homlokra csapást is megspórolhatnak ezzel a listával.

  

  1. Futózokni

    Apróságnak, sőt jelentéktelen dolognak tűnhet, de egy nem megfelelő, lecsúszó, összegyűrődő, kényelmetlen zokni simán tönkretehet egy futást. Hiába van hiper-szuper futócipőd, ha a zoknid nem megfelelő, akkor jönnek a vízhólyagok, a kellemetlen kidörzsölődések. Én személy szerint az öt ujjas futózoknira esküszöm (tudtátok, hogy létezik ilyen?). Tény, hogy nem olcsó, de a meglévőket lassan 4 éve használom, és még teljesen egyben vannak. Amióta ilyet hordok, nem volt vízhólyagom soha, semmilyen távon, még ultrán sem. Olyan zoknit érdemes választani, ami külön bal és jobb lábas, mert ez a kialakításának köszönhetően pontosan fog illeszkedni a lábfejre. Száz szónak is egy a vége: a jó zokni fontosabb, mint gondolnád.

  2. Kidörzsölődés elleni stift

    Akinek érzékeny a bőre, és pulzuspántot használ, annak ismerős lehet az érzés, amikor egy hosszú futás után beáll a zuhany alá, és legszívesebben üvöltene a fájdalomtól, amikor a meleg víz a véresre dörzsölt mellkasához ér. Az én életemet is megkeserítette a pánt, illetve nyáron a rövid ujjú, a neoprén és a minden IS fájdalmas sebeket tud okozni. A mellkasom konkrétan heges, ezek már soha valószínűleg soha nem fognak elmúlni, szóval nagyon szerettem volna találni valamit, ami segít. A vazelin nekem nem vált be, illetve próbáltam mindenféle e célra kifejlesztett krémet, de semmi nem oldotta meg a problémát. De most rátaláltam az egyik népszerű sportáruházban a kidörzsölés elleni stiftre. Úgy néz ki, mint egy izzadásgátló. A kritikus helyekre kell felvinni és TADÁÁÁM! Volt, nincs kidörzsölés.


  3. Kézmelegítő párnácska a mínuszok ellen

    Ezek az apró, zsebbe vagy kesztyűbe helyezhető melegítő párnácskák jelentősen javíthatják a komforérzetedet, amikor hidegben futsz. Van olyan típus, amit újra fel lehet használni, de vannak egyszer használatosak is. A „bekapcsoláshoz” meg kell roppantani a benne lévő kapszulát és voilá! A párnácska jó meleg lesz, egy darabig legalábbis.

  4. Gumis cipőfűző

    A gumis, vagyis rugalmas cipőfűző nem csak a triatlonisták kiváltsága, hiszen nagyon praktikus, kényelmes, és soha többet nem fog kikötődni a cipőd. Soha. Többé. Életed versenyén sem. A triatlonisták egyébként azért használják, hogy a depóban ne kelljen a cipőkötéssel foglalkozni, csak belebújnak, és mehet is a futás – a gumis fűző pedig tart. A lényege az, nem sima fűzőt, hanem egy rugalmas fűzőt raksz a cipőbe, amit a lábadra igazítasz, és úgy marad. Örökre. Nem kell kikötni, bekötni, meglazítani, meghúzni. Én az összes cipőmbe ilyet használok (terepre is).

  5. Csősál

    Gondolkoztam, hogy ezt is felrakjam -e a listára, mert ez eléggé elterjedt, de ma a rakparton legalább öt embert láttam vastag kötött sálban futni, szóval ez meggyőzött, hogy itt a helye. A csősál nagy előnye, hogy nevével ellentétben nem csak sálként, hanem sapkaként is tudod használni. Van olyan is, aminek az egyik fele polár vagy thermo anyagból készült, így az igazán hideg napokon is megvédi a torkodat.

 

 

Kimaradt valami? Mondjátok el kommentben, hogy nektek milyen kiegészítők váltak be!