Futás és hidratálás
Írj nekünk

Így védekezz a napszúrás ellen futás közben!

Villámtippek

Istock | Nagy melegben minden fizikai aktivitás, így a futás is sokkal megterhelőbb, így figyelj oda a túlhevülésre, a kiszáradásra és a bőrvédelemre.

Tanácsok a megelőzéshez.

Futóként nyáron különösen fontos elővigyázatosnak lennünk, hogy a nagy melegben elkerüljük a napszúrást. Íme, néhány hasznos tanács!

 

Tippek napszúrás ellen a szabadtéri sportolás során

• Érdemes nagy hangsúlyt fektetni a megelőzésre, mert könnyebb megtenni minden óvintézkedést, mint később a tüneteket kezelni.

• A napon végzett edzés közben mindig viselj sapkát, lehetőleg olyan baseballsapkát, ami az árnyékolja az arcodat.

• Vizezd a sapkát, ezzel is megelőzheted a túlmelegedést, és ezáltal a steril gyulladás kialakulását.

• Mindig legyen nálad folyadék!

• Ha a pulzusod nagyon megemelkedik, kifulladsz, nehezedre esik a tempó tartása, ne erőltesd, válts inkább gyaloglásra!

• Kánikulában kerüld az erős fizikai igénybevételt jelentő edzéseket, például a dombos edzést vagy a résztávot.

• Próbálj meg árnyékos helyen futni. Melegben a nyílt aszfaltos terület helyett az árnyas futóútvonal, a terep a nyerőbb (amennyiben jól ismered a területet, és biztosan nem fogsz eltévedni!).

• Ha teheted, fuss hajnalban vagy este, amikor a hőmérséklet nem túl magas, és a napsugarak sem erősek.

• Futás után kiemelten fontos a hidratáció: 90 percet meghaladó mozgás után ásványi anyagokban gazdag izotóniás italt fogyassz, 90 percet nem meghaladó futás után a víz is elegendő lehet.