Frei Sein technikai ruhák
Írj nekünk

Így futok hőségben

Frei Sein project

Ha mégis a meleg órákra jön ki a futás, vizezd a pólódat és a fejpántodat!

Nem kell a meleg napokon sem lemondani a futásról.

Kezdjük azzal, hogy a napnak általában abban a szakaszában futok, amikor még hűvösebb van. Hajnalban, kora reggel a levegő sokkal frissebb mint estefelé. Ha az ember a városban is fut, az éjszakai forgalomcsökkenéssel (jobb esetben) tisztul a levegő is. Persze, ha nyáron versenyen indulsz, meg kell küzdened a forrósággal és ilyenkor hűteni kell magad kívül belül. Szeretném megosztani veletek, hogy én milyen módszereket alkalmazok, hogy a komfortérzetem rendben legyen a nyári futások alkalmával is.

Hűtsd a fejed futás közben

A nyári futások során érdemes bevizezned a fejpántodat vagy futósapkádat, mert remekül hűti a fejet. A fejpánt előnye, hogy felszívja a sós izzadtságot, így az nem csurog a szemedbe. 

Frei Sein termékek vásárlása az FN Boutique webshopban.


Így élem túl a meleget futás közben:

-        Nyáron nem indulok el iso ital nélkül. Ilyenkor még akkor is inni kell legalább óránként, amikor nem mozgunk, tehát nem kérdés, hogy a futáshoz feltétlen vinni kell innivalót! Ráadásul a fokozott izzadás miatt a sókat is pótolni kell.

 

-        Ha hosszabb futásra megyek, akkor előre megnézem, hol van működő kút, vagy büfé ahol tudok magamnak vizet venni, ha kifogyna a készletem. 

-        Pénzt is szoktam vinni, mert előfordult már, hogy éppen valami olyan frissítésre vágytam a hosszú futás közben ami nem volt nálam. Futásnál vannak ilyen kattanások nálam, de ha van pénzem, akkor irány a kisbolt vagy egy büfé. Frissítek és mehet tovább az edzés.

-        Nem futok nyáron délelőtt 11 és délután 17 között. Nem is ajánlom senkinek (ha nem muszáj), 30 fokban akár többet árthat az edzés, mint amennyit használ. Persze más az, ha olyan versenyre készülsz ami tudhatóan nagy melegben lesz. Ez esetben muszáj időnként a melegebb órákban is futni.

-        Sapka vagy szemüveg mindig van nálam.

-        A fejpántot, sapkát ajánlott vizezni, persze közvetlenül a fejet és a tarkót is lehet, de rövidebb haj esetén a fejbőr megéghet, erre figyelj!

 

-        Vannak, akik a futópólójukat is bevizezik mielőtt útnak indulnak, ezt ki lehet próbálni, ha kényelmesnek találod és a pólód sem dörzsöl ki nedvesen. Az futónadrágodat viszont nem ajánlom, hogy bevizezd, egyrészt a dörzsölődés miatt, másrészt legyen akármilyen meleg, egy érzékenyebb nő még fel is fázhat, és számomra higiéniai szempontból is kérdéses ez a lehetőség.

-        Gondolom a napkrémet nem kell hangsúlyoznom, de azért erről hadd írjak egy kis pluszt: A D3-vitamin olyan komoly betegségek ellen is védelmet nyújt a kutatások szerint mint a rákbetegség, de számos más betegség oka lehet a D vitamin hiány. Egy leégés után a bőr akár hónapokig is képtelen D3-vitamint előállítani, ezért a leégés óriási mértékben járulhat hozzá a D vitamin hiányhoz. Vigyázz a bőrödre futás közben is!

-        A futásokat én ideális esetben egy jó nagy szelet görögdinnyével zárom, aminek ideális elektrolit tartalma van, megtalálható benne kálium, magnézium, sőt, kis mértékben karotin is, ami a bőr barnulására is jó hatással van. De én csak azért eszem, mert ez a kedvenc gyümölcsöm

Egy valamit ne felejts! Hőségben csökken a tempód, nő a pulzusod, nem fogsz csúcsteljesítményt futni és ez így rendben is van. Viszont amint eljön a hűvösebb idő, a nyári alapozás meghozza gyümölcsét és azon kapod majd magad, hogy gyorsultál, fejlődtél, hiszen a körülmények elérik majd az ideális szintet, mármint ami a hőmérsékletet illeti, te pedig sokkal könnyebben fogsz futni, mint a nyári hőségben.