Mindent a futásról nőknek Németh Györgyi blogja
Írj nekünk

Reggeli futóknak – Goji bogyós mix

Nézz rá erre a képre! Hát nem ínycsiklandó? Nem szemet gyönyörködtető színkombinációk egyvelege? Ezzel a reggelire kiváló mixszel sokat tehetsz azért, hogy felturbózd magad a délelőtti futásra. A hozzávalók vitaminokban, aminosavakban gazdag fogásokat tartalmaznak. Akkor írom is, hogy mi van a tálban, melyik tétel mit nyújt a szervezeted számára.

HOZZÁVALÓK

(haladjunk az óramutató járásával megegyező irányba):

dió - esszenciális zsírsavakban gazdag, csökkenti a káros koleszterin szintjét, segít megtartani az érfalak rugalmasságát, E vitaminan gazdag, valamint számos ásványi anyagot tartalmaz még.  Napi 25g dió fogyasztása ajánlott naponta.

goji bogyó - más néven ördögcérna. Őshazája kína. A goji páratlanul magas tápanyagtartalomal rendelkezik. A Földön ismert valamennyi növény közül ez tartalmazza a legtöbb béta-karotint. Nagyon sok pozitív tulajdonsága van, segíti a szabadgyökök megkötését és ami nekünk futóknak igen fontos, hogy fokozza a laktát dehidrogéngáz aktivitását, mely egy tejsav eltávolító enzim, ennek következtében pedig a goji csökkenti az izomlázat.

áfonya - antioxidánsokban, falvonokban gazdag bogyós gyümölcs. A szervezet minden pontján serkenti a kapilláris erek vérellátását, ezért nagyon jó hatással van például a szemek regenerációjára.  A benne találhatő antociánok miatt segíti a kollagénszintézist, ami a kötőszövetek és bőr egészségéhez, üdeségéhez elengedhetetlen. A bogyó frissen, nagy(!) mennyiségben hashajtó hatású, ám szárítva ennek ellenkező hatása érvényesül, azaz jó hasfogó. A-, B1- C és D-vitaminokban gazdag.

natúr joghurt - mely legfőbb hatását a bélrendszere fejti ki, márpedig ez az immunrendszer minél tökéletesebb működéséhez elengedhetetlen. Rendszeres fogyasztása segít fenntartani a bélrendszer baktériumflórájának egyensúlyát, így növeli a szervezet fertőzésekkel szembeni ellenálló képességét. A joghurt készítéséhez olyan baktériumokat használnak, melyek különféle kémiai anyagokat és  "antibiotikumokat" termelnek. Előnyös tulajdonságokkal  azonban csakis a nem pasztörizált termékek rendelkeznek.

chia mag - mely omega 3 zsírsavakban, antioxidánsokban, fehérjékben, élelmi rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag természetes forrás. Müzlikhez, tejtermékekhez, salátákhoz, köretekhez adható. A chia mag gluténmentes! Bioboltokban könnyen hozzá lehet jutni.

tökmag - melynek magas a fehérje- és a zsírtartalma, esszenciális zsírsavakban gazdag. Nagy mennyiségben található meg benne a magnézium, kálium, valamint az E-,F, B1, B2 és D vitamin, valamint a szelén, cink és réz. Csökkenti a rossz koleszterint, vértisztító hatású. Méregtelenítő, és hólyagerősítő hatású.

napraforgó mag - mely 47% olajat tartalmaz, kiemeli az olajat adó növények közül. Ennek az olajmennyiségnek a 65%-a esszenciális olaj. Magas benne E-vitamin valamint a telítetlen és esszenciális  zsírsavak mennyisége.

hajdina - mely rendkívül értékes élelmiszer, a szénhidrát-, a fehérje-, az ásványi anyag-, a vitamin-és a rosttartalma miatt. Hasonló mennyiségű fehérje van benne, minta a búzában, ám olyan esszenciális aminosavakat is tartalmaz, amelyeket az emberi szervezet nem, vagy csak igen kis mennyiségben tud előállítani. Jelentős mennyiségű ásványi anyagot, kalciumot, káliumot és magnéziumot-, emellett nyomelemeket, vasat, rezet és cinket is tartalmaz. B-,C-E- vitaminokban is gazdag. Szintén nincs benne glutént. Van, aki a hajdinát pörkölni szeretni, majd úgy megfőzni, hasonlóképpen mint a rizst. Az arányok is megegyeznek. Egy rész hajdinához két rész víz szükséges.. A nyers elkészítés kicsit macerásabb, de nagyon egészséges hozzávalóval gazdagíthatod a mixedet. Így készítsd nyersen a hajdinát: Klikk IDE.

Források: www.goji-bogyo.biofitnesz.hu, www.originachia.hu,

www.hazipatika.com, www.vital.hu