Mindent a futásról nőknek Németh Györgyi blogja
Írj nekünk

Motiváld magad! – Kezdő futóknak

Ezeket a sorokat neked írom kedves kezdő futó társam, hiszen a jó öreg közhellyel élve, minden kezdet nehéz. Remélem hosszúra sikerült írásom megadja majd azt a kis lökést, ami miatt hetente legalább kétszer kilépsz majd az ajtón, hogy kocogj egy rövidet önmagadért, a saját örömödre! Ebben a posztban szó lesz a célokról, motivációról és az örömfutás lényegéről, és persze a saját tapasztalataimról.

Amikor kint sétálsz az utcán vagy a boltól hazafelé jövet a kocsiból látod, hogy milyen fitten és frissen vagy akárhogyan is, de fut egy nagyjából veled egyidős nő, te hogy teszel? Úgy viselkedsz, mintha észre sem vetted volna? Esetleg küldesz egy biztató pillantást felé? Mi az a halvány gondolat ami átsuhan a fejedben?

Valami biztos.

Egy futó nő látványa mindig kérdéseket és prekoncepciókat generál. "Hogy van erre ideje? Ki vigyáz a gyerekeire, vagy nincs is gyereke? Az ő férje biztosan nem várja el, hogy otthon üljön. Könnyű neki,  nem dolgozik. De ügyes, én ezt nem tudnám csinálni." - És sorolhatnám még azokat a kimondott vagy elhallgatott gondolatokat, amiket elsuttogtak nekem nő ismerőseim vagy őszintén bevallom,  időnként én is gondoltam.

Mert ugyebár én sem voltam mindig futó! A sportnak mindig szerepe volt az életemben, de előfordultak inaktívabb időszakok is, amikor egy ilyen élmény hatására, inkább savanyú volt a szőlő.

5km_edzesterv_banner

Miért?

Mert tudtam, hogy kellenének nekem is az új célok, és valahogy vissza kéne hozni a vitalitást az életembe.  Hogy nem lehet mindent a szülésre, a háztartásra, a munkára,  meg a gyerekekre fogni. Hogy jönnek a kilók, telnek az évek és fénysebességgel távolodok egykori önmagamtól.

Na, ilyenkor kell megráznia magát az embernek (nem olyan könnyű - ezt tapasztalatból mondom), és tenni valamit. Hogy továbbra is nagy szavakkal éljek,  engem a futás mentett meg a 40-es mérettől (Bocsánat azoktól akiknek ez az álom méret, de ugye minden viszonyítás kérdése. Szülés előtt 36-os voltam.) és a lehangoltságtól. A futás rugalmas megoldást hozott az időproblémámra, hiszen a nap bármely üresjáratába be tudtam szuszakolni. Volt otthon egy akármilyen sportcipőm, kiléptem a kapun és már mehettem is. És a non plus ultra, hogy a családi kasszát sem fenyegette veszély. Egy szó mint száz, a legkézenfekvőbb megoldásnak tűnt. Rövid idő alatt könnyű és kellemes elfoglaltság lett a futás, és a mai napig sok örömet okoz.  A futásaim hangulatát tovább fokozza, hogy a kutyánk is bekapcsolódott az edzésekbe (írtam ezt pár éve). A kutyánk mostanra kiöregedett a tempómból, a kilométereimből, és csak a lassú kocogásokra megyünk együtt. Amikor fáradtabb vagyok, emlékeztetem magam a céljaimra, hogy miért is kezdtem el a futást. Másokat a társaság motivál, vagy futó történeteket olvasnak, megnézek egy olyan filmet ami feldobja őket, motivációs képeket és gondolatokat gyűjtögetnek. Nekem itt van még a blog és az Instagram. A futó élményeimet leírom, és visszanézve az elmúlt évek versenyeit és élményeit, újra erőre kapok.

Ez az én motivációm. És mi a tiéd? 

Ahhoz, hogy belevágj, kell találni egy célt, ami igazán mozgósít téged, ami miatt hajlandó vagy újra meg újra cipőt húzni. Ezt jól gondold át, és írd le!! Ide akár posztként. A leírt szavak feketén-fehéren visszatükrözik majd hónapok múlva is, hogy Te mit ígértél magadnak.  Aztán úgy is meg fogod szeretni az egészet, és menni fogsz a saját örömödre.:)
Fuss önmagadért, találd meg a célod!
Szerencsére mindenki volt kezdő, és sokan újrakezdők. Tapasztalat tehát van tonnányi. Véleményem szerint, ez a legnehezebb időszak. A legnehezebb, mert meg kell gyúrni az elmédet és elfogadtatni vele, hogy bizony innentől kezdve a futás olyan része lesz az életednek, mint az, hogy munkába jársz, bevásárolsz, főzöl. Tehát, legyen az első lecke az, hogy találj célt! Milyen célokra gondolok? Például: - El tudjak futni az utcánk végéig és vissza. - Fogyjak 5 kg-ot 2 hónapon belül. - 1 éven belül részt tudjak venni egy 5km-es futóversenyen. A listát pedig lehetne folytatni.. Aki úgy érzi, ossza meg célját itt a blogon, vagy a Facebookon. Aki pedig már fut, írjon a kezdeti időszak tapasztalatairól. PS. Jó hír! 6-8 hét rendszeres futás után érezni fogod a pozitív változást!