Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Tanuld meg a futóiskolát!

futóedzés

Futásról Nőknek | A cikkben egy videót is találhatsz, amiben 18 különféle futóiskola gyakorlatot mutatnak be a futóedzők.

Az Adidas Runners edzésein a futóiskolát is megtanulhatod, hétfőn és csütörtökön ingyenes pályaedzéseken várnak.

Kezdőként az egyik legbiztosabb hely az edzésre a 400-as futókör. Könnyen utána tudsz számolni a lefutott körök alapján, hogy hány kilométert tettél meg, ha pedig csoportban edzel, nem maradsz le a többiektől, legfeljebb leköröznek, és akkor sincs tragédia, hisz mindenki volt egyszer kezdő. Egy futópályán senki sem fog furcsán nézni, ha például futóiskolával melegítesz be. Az Adidas Runners futóedzőit kértük meg, hogy mutassák meg, ők milyen futóiskola gyakorlatokat használnak. A hétfői kezdőknek szóló, valamint a csütörtökön profibb amatőröknek szervezett Adidas Runners pályaedzéseken a futóiskolát is megtanulhatod vagy továbbfejlesztheted.

 

Mi a futóiskola?

A futóiskoláról sokaknak a tesi órán unalomig ismételt magas térd-magas sarok-indiánszökdelés szentháromsága jut eszébe, pedig ennél jóval több és izgalmasabb feladat létezik. A futóiskola gyakorlatai általában az edzés elején megszokott átmozgatás és bemelegítő futás után következnek. A futóiskola segítségével elsajátíthatod a helyes mozgásmintákat, megtanulhatsz "szépen", azaz megfelelő technikával futni, vagyis szilárd alapokat szerezhetsz, amire a későbbiekben lehet majd építkezni. A sérülésmentes futás egyik kulcsa a megfelelő bemelegítés és a jó futótechnika, tehát aki hosszú távon tervez, annak mindenképpen érdemes ilyen típusú edzésmunkát is végeznie.

Azt is érdemes leszögezni, hogy futóiskolázni nem csak a kezdőknek javasolt. Hazánk legsikeresebb középtávfutója, Kazi Tamás is beiktatja a futóiskola gyakorlatokat az edzéseibe, tehát a technika fejlesztésére és csiszolására minden szinten érdemes időt áldozni.

Az is tény, hogy kezdő futók esetén kiemelt fontosságú a futóiskolázás, hiszen az esetleges rossz mozgásmintákat nagyszerűen lehet vele javítani. Az esetek többségében igaz az, hogy aki szép technikával fut, az gyors is. Persze vannak kivételek, mondjuk ki ne adná oda tökéletes technikáját egy jó tempóért? Tehát futóiskolára fel!

A gyakorlatokat Radványi Alexandra, Nagy-Mélykúti Fanni és Kazi Tomi (sokszoros országos bajnok középtávfutó és olimpikon), az Adidas Runners edzői mutatják be.

 

Futóiskola gyakorlatok az Adidas Runners edzőitől

1. sarkon járás

2. lábujjhegyen járás

3. jogging

4. jogging+sarokemelés váltott lábbal

5. sarokemeléssel futás

6. térdemelés és karmunka járás közben

7. skip térdemeléssel folyamatosan

8. indiánszökdelés

9. skip térdemeléssel jog közben

10. skip térdemeléssel szökdelés közben

11. skip dupla térdemeléssel és sarokemeléssel az egyik oldalra, majd a másik oldalra

12. skip térdemeléssel, láb előrenyújtással, zárással

13. jog magastérdemeléssel

14. ollózó futás előre majd hátra

15. hajlító dinamikus nyújtása jog közben

16. oldalazó futás jobb és bal oldalra

17. keresztlépéses futás

18. keresztlépéses futás térdemeléssel egyszer egyik lábat emelve, majd a másikat

 

Pályaedzések kezdőknek az Adidas Runners futóklubban

Az Adidas Runners edzői minden hónap első hétfőjén tartanak pályaedzést kimondottan kezdőknek, a Margitszigeti Atlétikai Centrum (MAC) 400 méteres futópályáján. Amikor ott voltam a hétfői edzésen, közös bemelegítéssel kezdtük, ezután következett egy rövid bemelegítő futás, aztán egy kis futóiskola, majd játékos feladatokkal és sorversenyekkel dobták fel az edzők a programot. Az edzést alapos nyújtás zárta.

 
Futásról Nőknek
|
Az Adidas Runners edzései ingyenesek, de regisztrációhoz kötöttek. Csak azok mehetnek be az edzésre, akik előzetesen beregisztráltak az adidasrunners.hu oldalon keresztül.

 

A hétfői programot olyan kezdő sportolókra szabták, akik még csak most ismerkednek a futás rejtelmeivel, és nagyjából 3-4 kilométert tudnak biztonsággal lekocogni. Mivel futópályán tartják az edzést, így nem fordulhat elő, hogy lemaradsz a csoporttól, tehát ezt az edzést tényleg bátran bevállalhatod kezdőként.

Az Adidas Runners futóedzéseinek időpontját megtalálod az Adidas Runners weboldalán valamint Facebook oldalunkon, és az Adidas váci utcai üzletében is mindig kiírják a heti edzéseket. Nem árt ha tudod, hogy az edzések létszáma limitált és regisztrációhoz kötött. Minden héten figyelni kell, hogy mikor írják ki az edzéseket - leggyorsabban a Facebookon keresztül kapsz erről infót. Ha látod a kiírást, minél gyorsabban csapj le a regisztrációra, hogy bekerülj az edzésre, ami máskülönben ingyenes.

Az Adidas Runners több mint egy futóklub!

Az AR egy futóközösség, és ez most nem a marketing szöveg, hanem valóban így gondolom. Az edzés után éreztem, hogy felöltődtem energiával, és az egyébként kicsit nyomi napom után is jó kedvem lett. Maga az edzés jól szervezetten, előre átgondolt terv alapján, strukturáltan és gördülékenyen zajlott. Az edzők folyamatosan buzdítottak, javították a hibákat és mindezt érezhető lelkesedéssel tették, ami átragadt a résztvevőkre, így egy nagyon jó hangulatú, de profi edzés kerekedett.