Zabpelyhes pogácsa

Zabpelyhes pogácsa

Mivel minket csajokat érdekelnek a piszkos részletek, Kádár Kitti elárulta, hogy 166 centi, 57 kg. Nem eszik fehér lisztet és finomított cukrokat. Naponta 20-40 kilométer között fut és hiába a sok-sok kilométer, és edzéssel töltött idő, mert a hétköznapokban főállású aerobik edzőként dolgozik, nagyon odafigyel arra, hogy mit eszik. Elmondása szerint ezt a zabpelyhes pogácsát szinte napi szinten készíti és fogyasztja, leginkább kenyér helyett. Attól azért tartunk, hogy a Balaton körbefutásához kicsit több kellett, mint pár zabpelyhes pogácsa.

Tápérték 1 pogácsában (ha a teljes mennyiséget 1 tojással kenjük meg, 50 g gouda sajtot szórunk rá és 30 pogácsát szaggatunk belőle)

Energia: 130 kcal, szénhidrát: 11,3 g, fehérje: 4,2 g, zsír: 7,2 g. A túrós-zabpelyhes pogácsa remek fehérje- és folsav-forrás, továbbá magas E-, B6- és B12-vitamin tartalmának köszönhetően jó alternatívája a hagyományos pogácsáknak. Ha kenyér helyett, nagyobb mennyiséget szeretnénk enni belőle, érdemes a margarint és a szóráshoz használt sajtot alacsony zsírtartalmúra cserélni.

(A tápértékadatok számítását, Csanaky Lilla, táplálkozástudomnyi szakember végezte)

Hozzávalók:

-50 dkg sovány túró

-50 dkg aprószemű zabpehely

-25 dkg margarin

-tengeri só

- tojás a kenéshez

-sajt a szóráshoz

Elkészítése:

A hozzávalókat alaposan összegyúrjuk,és egy ujjnyi vastagságúra kinyújtjuk. A tetejét tojással megkenjük,sajttal megszórjuk,és közepes méretű pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk, majd aranybarnára megsütjük! Nagyon könnyű elkészíteni. :)