Tuti futás utáni frissítők

Tuti futás utáni frissítők

Ha kimentél és futottál a nyári melegben, akkor az a minimum, hogy egy kellemes, frissítővel kényeztesd magad edzés után. Összeszedtünk pár érdekes és izgalmas frissítő variációt, ami futás alatt vagy után kimodottan jótékony hatású és persze finom.

1. Zöld tea

Először is megnyugtatásképp: hidegen is nyugodt szívvel fogyasztható. A zöld tea egyébként az egyik legjobb antioxidáns forrás, a fogyasztása nem csupán futás után javasolt. Edzés után viszont azért érdemes inni, mert csökkenti az izomkárosodást és gyorsítja a regenerációs időt. A benne lévő koffein pedig segít, hogy energikusabbnak érezni magad, ezért edzés alatt is fogyaszthatod.

Jéggel vagy akár egy kis tejjel, kókusztejjel pedig még gazdagabb futás utáni frissítő.

Tapasztalatom: Habár a kutatások szerint a koffein vízhajtó hatása nem annyira jelentős, mint azt eddig gondolták, tapasztalataim szerint fél órával a futás előtt elfogyasztott zöld tea, a második futólépésnél kikéredzkedik. Ezért figyeld meg magad, hogy te hogyan reagálsz a koffeinre, és annak tudatában kalkulálj a tea fogyasztásával futás közben. 

2. Kókuszvíz

Nem összekeverendő a kókusztejjel! A kókuszvíz a kókuszdió belsejében lévő vízszerű folyadék, a legtöbb bioboltban kapható. Érdekes módon a kókusz, pont az emberi sejtekben lévő ozmotikus nyomással megegyező levet produkál, vagyis a kókuszvíz izotóniás. A bolti sportitalokhoz képest azonban több káliumot tartalmaz. A kálium egyébként az izmok összehúzódását és a regenerációt segíti elő.

 

????☀️Who wants some coconut water?? Maybe you prefer some @secret.and.you bracelets!!! ☀️????

A post shared by Miguel Carabel (@miguel_carabel) on

3. Csokis tej

Erre biztosan nem gondoltál még, pedig nagyon sok atléta esküszik rá. Csoda nincs benne, a hatékonysága a szénhidrát és fehérje optimális arányában rejlik. Edzés után a szervezetednek testtömegkilogrammonként kb. 0,4-1 gramm szénhidrátra és 0,1-0,25 gramm fehérjére van szüksége, ezért érdemes olyan megoldást keresni, ami megfelelő arányban és mennyiségben képes kiszolgálni a szervezeted. A csokis tej pedig ezt tudja! Tedd be a hűtőbe edzés előtt, utána pedig kortyolgathatod is a finom jutalmad.

MIrinda Carfrae, amint kakaóval regenerál. Rinny, aki  3x-osHawai Ironman bajnok, sokáig arca is volt egy csokis tej regeneráló italnak. (forrás: Rock'n Roll Marathon Series)

4. Meggy- és cseresznyelé

Ha veled is volt már olyan, hogy megkívántad a meggy- vagy cseresznyelevet futás után, az nem véletlen. Ezek a gyümölcsök erős gyulladáscsökkentők és képesek az ún. oxidatív stresszt és az izomkárosodást is csökkenteni. Erős antioxidánsok, ezért is érdemes fogyasztani őket futás után. Arra figyelj oda, hogy mint minden gyümölcslének, a meggy- és cseresznyeleveknek is magas a kalóriatartalma (főleg, ha hozzáadott cukor is van benne), ezért csak óvatosan vele.

Ezt is olvasd el! SuperKaz zöld smoothie-ja

5. Zöldséglevek

Bár nem hangzik olyan bizalomgerjesztően, a zöldségekből igenis szuper futás utáni italokat lehet összeállítani. Egy ilyen turmixszal akár több adag zöldséget is lehúzhatsz egyszerre, fokozod a rost bevitelt, hidratált maradsz és a futás utáni fáradt izmaidnak is jót teszel. Tegyél bele paradicsomot, mert a benne lévő likopin csökkenti az edzés által az izomzatra gyakorolt oxidatív stresszt.

Köszönjük!

Sikeresen feliratkoztál hírlevelünkre!

Borkuti Lívia
A futás ragályos

Házaspárként mind a ketten futunk a férjemmel. Szervezés és rugalmasság kérdése az egész. A futás ragályos, hisz a barátaink sorra veszik a futócipőket.

Motiválj másokat te is!

Írd meg, hogyan kezdtél el futni, küldj versenybeszámolót!