SuperKaz zöld smoothie-ja

SuperKaz zöld smoothie-ja

A most következő zöldturmixot, amerikai felkészülése alatt javasolta Kazi Tamásnak a futócsapat dietetikusa, edzés utáni feltöltésként. SuperKAZ viszont reggeliként is szívesen fogyasztja 2-3 órával az edzés előtt!  Íme a recept, ami biztosan hozzátesz futótempójához. Most már talán a tiédhez is!

REGGELI VAGY EDZÉS UTÁN FELTÖLTÉS

SuperKAZ általában korán fekszik, este 9-10 óra körül, így a reggeli edzéseit már legtöbbször 8 óra előtt letudja. Elmondása szerint nem reggelizik, hanem éhgyomorra edz. Ha valamiért délelőttre jön ki az edzés,  akkor reggelire zöldturmixot fogyaszt – aminek a receptje azonnal jön, csak még pár adalék. Az utolsó étkezés és az edzés közt 2-3 óra távolságot tart. (Egy ilyen rosttartalmú cucc utat tör magának, ez természetes dolog). Tamás nagyon odafigyel, hogy minél értékesebb és jobb minőségű zöldség és gyümölcs legyen az étlapján.

Tápérték adatok a teljes adagban az alábbi mennyiségekkel készítve:

60 g bébispenót • 60 g leveles kel • 1 közepes banán • 1 közepes alma • 1 közepes narancs • 1 ek lenmag • 1 ek chia mag • 3 g maca por • 150 ml ásványvíz

Energia: 383 kcal, szénhidrát: 53 g, fehérje: 11,4 g, zsír: 10,3 g.

A zöld smoothie igazi vitamin-bomba, a teljes adag a napi szükségletet meghaladó C- és K-vitamint, valamint folsavat tartalmaz. Mindhárom vitamin fontos szerepet tölt be a szervezet egészséges vérellátásában: a C-vitamin az erek egészségéért felel, a K-vitamin egyes véralvadási faktorok képzéséhez elengedhetetlen, a folsav pedig a vérképzésben játszik fontos szerepet. A turmix további előnye, hogy a napi ajánlott rostbevitel felét is fedezhetjük vele. 

(A tápértékadatok számítását, Csanaky Lilla, táplálkozástudományi szakember végezte)

 

SUPERKAZ FÉL ZÖLDTURMIX – RECEPT

Fontos, hogy legalább kétféle zöld színű cucc kerüljön a turmixba.  Tamás általában biopiacon szerzi be a hozzávalókat. 

 

1. zöld cuccok

1 marék spenót (SuperKAZ bébispenótot ajánl, de olasz spenőttal is szuper)


1 marék leveles kel vagy kínai kel, de bármi más is lehet, ízlés és elérhetőség szerint, csak zöld legyen! 

Hogy ne legyen szörnyen zöldség íze az egésznek, hanem finom smoothie legyen, mindenféle gyümölcsökkel édesíti.

2. gyümölcsök

SuperKAZ általában 2-3 féle gyümölcsöt használ a zöldségek mellé. Válassz ízlésed szerint a következőkből: 

1 db banán, ami felszeletelve egy maréknyinak felel meg


1db alma


1db narancs (én a külső hártyákat nagyjából lehámoztam, hogy ne legyen túúúúl rostos a cucc)


egy maréknyi gránátalma


egy maréknyi szőlő és bármi más ami neked szimpi

3. MAGOK

– lenmag (ezt kihagytam, mert épp nem volt itthon)
– chia mag (én egy kávéskanálnyit tettem 2dl turmixhoz utólag, de bele is keverheted turmixolás előtt, akkor mehet egy kisebb marékkal is)

4. speciális hozzávalók

maca gyökér (én ezt már nem tudtam beszerezni idő híján, de SuperKAZ használja)

A zöldségből és a gyümölcsökből egy maréknyit vegyél, önts rá 1,5-2dl ásványvizet és úgy turmixold össze. Így nagyjából 750ml smoothie-t kapsz. 

Ennyit biztosan nem tudsz meginni futás után, úgyhogy kínáld meg a barátodat, férjedet vagy gyermekeidet.