Mikuláscsomag futóknak

Mikuláscsomag futóknak

Mindig nehéz kérdés, hogy mi kerüljön a mikuláscsomagba, ha valaki nem szeretne tonnányi mennyiségű édességet felhalmozni. A gyerkőcök vagy a futó, sportoló barátok csomagját nem feltétlenül kell telezsúfolnunk szaloncukorral, egészséges(ebb)en is fel lehet tölteni a zsákokat. Láss a csokibevonóformán és a kakaómasszán túl, egészséges mikuláscsomag alternatívát ajánlunk.

Magvak

Ezt is olvasd el! Egészséges étkezés - kinek van erre ideje?

Valamilyen szinten tradicionális mikuláscsomagba valók, hiszen mogyoróval bőven meg szokás tölteni a kis piros zsákokat. Az olajos magvak nem csak finomak, de természetes vitaminforrások, ásványi anyagokban, jó zsírokban, fehérjében és rostban is gazdagok. Magas zsírtartalmuk miatt érdemes őket mértékletesen fogyasztani, de napi szinten beletartoznak a kiegyensúlyozott étrendbe. Ajándékként érdemes különleges és kevésbé ismert magvakat választani, például fenyőmagot, pekándiót, brazil diót, kendermagot.

Futóknak a legjobb: Sok magban – például a mandulában – van kalcium és magnézium, ami a futók számára két nagyon fontos ásványi anyag. Ha az egészséges életmódért rajongó ismerősödnek állítasz össze csomagot, jópofa ajándék lehet a chia- vagy lenmag a csomagban.

Ha mégis csoki

Mindenképp az étcsokik között válogass, mert magasabb a kakaótartalma. Általánosságban a csokoládé, vagyis a kakaóbab egy igazi szupernövény, mert segít a koleszterinszint szabályozásában és ásványi anyagokban gazadag (például vas, mangán és réz). A kakaóbab erős antioxidánsként segít megelőzni a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását. Ha szeretnél igazi futóknak készített 66%-os, kézműves étcsokit vásárolni, akkor kattints ide.

Ezt is olvasd el! Mit kíván a futó? - szokatlan fogások

 

 

 

 

Aszalványok

Az aszalás során a gyümölcsben lévő vizet távolítják el hosszabb, de alacsonyabb hőfokon végzett hőkezeléssel, így a gyümölcsben lévő vitaminok és ásványi anyagok nem sérülnek. Praktikus édességhelyettesítő, mert könnyen hordozható, miközben nagyon édes. A magas cukortartalom miatt nem érdemes ész nélkül fogyasztani, de a délutáni nasizás vágyát kezelni lehet vele. Ha a mikuláscsomagba aszalványt szánsz, a mazsolán túl is vannak lehetőségek, próbáld ki az ananászt, kivit, mangót, licsit, málnát, epret, goji bogyót, ezekkel a különlegességekkel biztosan élményt nyújtasz.

Futóknak a legjobb: Futó ismerőseidet meglepheted datolyával is, de a glükózszirupos változat helyett inkább iráni vagy medjoul datolyát válassz. A datolya tökéletes futás előtti nasi, mert a sok szénhidrát mellett elhanyagolható mennyiségű fehérjét és zsírt, de sok káliumot, kalciumot és magnéziumot tartalmaz. Könnyen emészthető, így akár a frissítésed részeként is alkalmazhatod hosszabb futásokon.

Gyümölcsök

Persze régen a narancs és a banán igazi kincsnek számított Magyarországon, ma már könnyen és viszonylag olcsón elérhetők a téli időszakban is. A gyümölcsök sok-sok egészséges tulajdonságát pedig már talán felesleges is ecsetelni, mert mindenki tisztában van vele, hogy tele vannak rosttal, értékes ásványi anyagokkal és vitaminokkal. Ha igazán frappáns mikuláscsomagot szeretnél összeállítani, az ajándékozott kedvenc gyümölcsei mellett válogass be pár különlegességet: mangót, pomelót, ananászt, gránátalmát, duriánt, guavát vagy papayát. Persze ezek a gyümölcsök hosszú úton érkeznek hazánkba, ha ilyen egzotikus gyümölcsökkel pakolod meg a mikuláscsomagot, az új ízek mellett már az is egy közös feladat lesz, hogy ki jön rá leghamarabb, hogyan kell őket megenni.

Futóknak a legjobb: Jó választás az áfonya is egy futó mikuláscsomagjába, mert tele van antioxidánsokkal, így segíti az immunrendszer megfelelő működését.

Házi ropogtatnivaló

Ezt is olvasd el! Zabpelyhes pogácsa

Különleges és személyes lesz a csomag, ha egy zacskó saját készítésű sült currys csicseriborsót is elrejtesz benne. Ha ilyet szeretnél készíteni, egy konzerv csicseriborsót alaposan moss át folyó víz alatt (szárított csicseriborsót is használhatsz, de azt előző este áztasd be, hogy reggelre megszívja magát vízzel), míg egy serpenyőben felhevítesz 1,5 evőkanál olívaolajat. A jól lecsepegtetett csicserit öntsd a serpenyőbe, és gyakran forgatva 5-7 perc alatt pirítsd ropogósra. Ha kész, adj hozzá fél evőkanál curry port, egy nagyobb csipet őrölt köményt, pirospaprikát, fokhagymát és sót. Az elkészült nasit csomagold egy szép zacskóba vagy befőttesüvegbe és tedd a mikuláscsomagba.

Cukormentes muffin

Ezt is olvasd el! Fehérjés energiagolyó

Ha tudod, hogy a csomag gazdája próbál egészségesen élni vagy leadni pár kilót, ne nehezítsd meg a dolgát cukros csokikkal, inkább készíts neki cukormentes muffinokat. Egy adag citromos quinoa-sárgabarack-muffinnak mindenki örülni fog, annyira különleges. ¾ bögre tejet keverj össze 3 evőkanálrepceolajjal (más olaj is jó), 1 egész tojással, 1 citrom levével és 1 teáskanál vanília aromával. Egy külön tálban keverd össze a száraz hozzávalókat: 1 és ¾ bögre lisztet, 1,5 teáskanál sütőport, 1 teáskanál sót és kb 2/3 bögre eritrittel. Ha jól elkeverted, mehetnek hozzá a nedves hozzávalók, majd 1 bögre főtt quinoa és 1/3 bögre apróra vágott aszalt sárgabarack. Ha jól összekeverted a tésztát, oszd szét 12 muffinná, és 180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt süsd meg. Csomagold be szépen a muffinokat, és tedd a csomag tetejére, hogy ne sérüljenek.

 

Köszönjük!

Sikeresen feliratkoztál hírlevelünkre!

Nyirati Rita
A futás veszélyes cucc

Minden túlsúlyosnak adva van a lehetőség, hogy ne kelljen feltartott kézzel élni. MIndenkinek helye van a futópályán. Zazi belevágott, nem volt könnyű.

Motiválj másokat te is!

Írd meg, hogyan kezdtél el futni, küldj versenybeszámolót!