Fehérjés energiagolyó

Fehérjés energiagolyó

Tudjuk, milyen az, amikor valami finomra vágyik az ember. Ilyenkor nincs se kedvünk se időnk valami bonyolult recepthez. Ez a fehérjés golyó gyorsan összedobható és kiváló futás utáni energiaforrás.

Tápérték 1 darabban: 44 kcal, 3,5 g szénhidrát, 1,2 g fehérje, 2,7 g zsír.

Ha a hozzávalókat egy csinos üvegben kiméred és egymásra rétegezed, kreatív ajándék lehet bárkinek. 

 

Hozzávalók 40-50 darabhoz:

  • 1 bögre zabpehely
  • 1 bögre dió/mandula/kesudió, vagy bármilyen mag, akár vegyesen
  • 25 g kakaópor
  • 1 mérőpohár (kb. 30g) fehérjepor – pl. vaníliás vegan triplex
  • kb. 40-50 g kókuszolaj (megolvasztva)
  • 1 bögre puha, friss datolya (ha nem elég puha, áztassuk meleg vízben minimum 10 percig)
  • pár ek az áztatóvízből (egyesével adagolva a kívánt állag eléréséig)
  • ízlés szerint vanília kivonat
  • ½ tk őrölt gyömbér
  • 1 csipet só
  • kakaópor, kókuszreszelék vagy puffasztott amaránt a hempergetéshez

Elkészítés: A hozzávalókat tegyük aprítógépbe, a gépet kapcsoljuk magas fokozatra és járassuk, amíg kb. egynemű és könnyen formázható állagot ér el a massza. Gyúrjunk apró golyókat és forgassuk meg ezeket kakaóporban, kókuszreszelékben vagy puffasztott amarántban.

Tipp: Ha az edzésről hazaérve hajlamos vagy farkaséhesen nekiesni a hűtőnek valami édességért, még indulás előtt készítsd el ezeket a fehérjés golyókat, majd tedd a hűtőbe. Mikor hazaérsz, a finomság ott fog várni (ha a család többi tagja meg nem dézsmálta addig), te pedig kisebb eséllyel fogsz valami egészségtelen édességet magadba tömni. 

Az elkészítésről már készítettünk egy Insta sztorit, és higgyétek el, tényleg nem több idő, mint a videón: 

 

A fehérjés energiagolyó receptjét és a hozzávalókat kapta meg mindenki, aki az AR&FN csajos futáson résztvett szombaton. Lilla @lilla.csanaky_nutritionist több szuper futóbarát receptet is összerakott. A csomagban előkészített hozzávalókból elkészítettük a finomságot. A golyókat futás után v előtt is fogyaszthatod. Lilla több vegán receptet is kidolgozott, melyeket a héten mind feltesszük a futasrolnoknek.hu oldalra. ???? az üvegben a következő hozzávalók voltak: zabpehely, dió, kakaópor, vegán fehérjepor, datolya, valamint a pici üvegben kókuszolaj, és a zacskóban kókuszreszelék. A hozzávalókat a kókuszreszelék kivételével turmixold össze, adj hozzá egy pici vizet, hogy gyúrható állagot érj el. Formázz kis golyókat, majd hempergesd meg a golyókat a kókuszreszelékben. 2 perc alatt eljészíthető az energiabomba. #futasrol_noknek @adidas_hu #futok_konyhaja #egeszsegeseletmod #egeszsegestaplalkozas #veganfood #mutimiteszel #balancediet #balancedeating #runnersfood #veganrunner

A post shared by Futásról Nőknek Magazin (@futasrol_noknek) on

 

Köszönjük!

Sikeresen feliratkoztál hírlevelünkre!

Varga Violetta
Az én fogyásom - az én futásom

Fogyni nem könnyű, főleg úgy, ha valaki a futás gondolatától is rosszul van. Hogy lesz egy kissé dundi lányból igazi futóbolond?

Motiválj másokat te is!

Írd meg, hogyan kezdtél el futni, küldj versenybeszámolót!