Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Fehérjés energiagolyó

Vegán, és ha a zabpehely gluténmentes üzemből származik, akkor gluténmentes gyors, egyszerű és nagyon finom nasi edzés előtt vagy után.

Tudjuk, milyen az, amikor valami finomra vágyik az ember. Ilyenkor nincs se kedvünk se időnk valami bonyolult recepthez. Ez a fehérjés golyó gyorsan összedobható és kiváló futás utáni energiaforrás.

Ha a hozzávalókat egy csinos üvegben kiméred és egymásra rétegezed, kreatív ajándék lehet bárkinek. 

 

Hozzávalók 40-50 darabhoz:

1 bögre zabpehely

1 bögre dió/mandula/kesudió, vagy bármilyen mag, akár vegyesen

25 g kakaópor

1 mérőpohár (kb. 30g) fehérjepor – pl. vaníliás vegan triplex

kb. 40-50 g kókuszolaj (megolvasztva)

1 bögre puha, friss datolya (ha nem elég puha, áztassuk meleg vízben minimum 10 percig)

pár ek az áztatóvízből (egyesével adagolva a kívánt állag eléréséig)

ízlés szerint vanília kivonat

½ tk őrölt gyömbér

1 csipet só

kakaópor, kókuszreszelék vagy puffasztott amaránt a hempergetéshez

Elkészítés: A hozzávalókat tegyük aprítógépbe, a gépet kapcsoljuk magas fokozatra és járassuk, amíg kb. egynemű és könnyen formázható állagot ér el a massza. Gyúrjunk apró golyókat és forgassuk meg ezeket kakaóporban, kókuszreszelékben vagy puffasztott amarántban.

Tipp: Ha az edzésről hazaérve hajlamos vagy farkaséhesen nekiesni a hűtőnek valami édességért, még indulás előtt készítsd el ezeket a fehérjés golyókat, majd tedd a hűtőbe. Mikor hazaérsz, a finomság ott fog várni (ha a család többi tagja meg nem dézsmálta addig), te pedig kisebb eséllyel fogsz valami egészségtelen édességet magadba tömni. 

Tápérték 1 darabban: 44 kcal, 3,5 g szénhidrát, 1,2 g fehérje, 2,7 g zsír.

Az elkészítésről már készítettünk egy Insta sztorit, és higgyétek el, tényleg nem több idő, mint a videón: 

A post shared by Futásról Nőknek Magazin (@futasrol_noknek) on Oct 29, 2017 at 4:31pm PDT