Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Napüdvözlet lépésről lépésre

Ez az alap gyakorlatsor a bemelegítésed része is lehet.

Reggeli átmozgatásra, vagy futás előtti bemelegítés mellé is tökéletes választás a jóga napüdvözlet. Külföldi oldalakon sun salutation, vagy surya namaskar néven találod meg.

1

Állj zárt, vagy csípőszélességben elhelyezett lábfejekkel, nyújtózz felfelé és kapcsolódj össze a légzéseddel. Belégzésre nyújtózz felfelé.

Ha rákeresel, zavarba ejtően sokféle képet és videót találhatsz a napüdvözlet gyakoraltsorról: melyik is az igazi?

Valójában nincs igazi. A napüdvözletnek vannak könnyebb és nehezebb változatai, érdemes betartani a fokozatokat, vagy ismerni a gyakorlatok könnyített verzióit. Az, hogy melyik fajtát választod, a jógás tapasztalatodtól függ. Kérdés, ismered-e már az alapgyakorlatokat és a felvételük-lebontásuk módját. Szintén lényeges a légzéssel szinkronban végzett mozgás. Ha még nem tudod a sorrendet, vagy nehéz belégzésre és kilégzésre váltanod, gyakorolhatsz úgy is, hogy néhány légzésen át kitartod a pózokat, hogy legyen időd a légzés-mozgás koordinációra.

A napüdvözlet hatásai

- kiegészítő gyakorlatokkal sokoldalúan átmozgatja a testet, egyszerre erősít és mobilizál

- javítja a testtartást

- emeli a pulzust, fokozza a vérkeringést

- javítja a belső szervek működését

- segít fókuszt és nyugalmat teremteni az elmében

- energizáló hatású, de késő este, ha nem kompenzálod más gyakorlatokkal, akár fel is pörgethet

- éhgyomorra, vagy evés után 2-3 órával gyakorold, ezt egyénileg érdemes kitapasztalnod

- bemelegíthetsz vele jóga előtt vagy beépítheted a futós bemelegítésedbe