Merj mackónadrágban futni!

Merj mackónadrágban futni!

Akik mackóban futnak, nem divatolni akarnak a legújabb és legmenőbb futófelsőben és nadrágban, hanem csak futni.

Félre ne értsen senki, én is odavagyok az új, szupermenő, színes és aktuális trendeknek megfelelő futócuccokért. Órákig tudok webáruházakban nézelődni, és egy valag pénzt elkölteni futó- és sportboltokban. Most végignézzük, miért érezheti valaki kellemetlenül magát a futás közben, s elárulom, miért NE érezd magad úgy!

DUNDI VAGY?

A legjobb, amit csak tehetsz, hogy elkezdesz futni, hiszen a futás fogyaszt, fittebbé és karcsúbbá tesz. (Természetesen a túlsúly mértékétől függ, hogy mennyit és hogyan mozoghatsz, erről kérd ki például oldalunk futóedzőinek véleményét!) Én elég sokat mozgok futók közt, nagyon népszerű futóhelyeken, sok dundi futóval találkozom, de azt gondolom még nem eléggel! Mégis azt mondom, rettenetesen tisztelem azokat, akik kisebb-nagyobb túlsúllyal mozognak, edzenek, hajtanak a cél felé, hiszen nekik ezt a frusztrációt is le kell tudni győzni. Merjetek kiállni azért, hogy változtatni akartok magatokon, merjétek felvállalni, hogy mozogtok, hiszen ez a lehető legjobb döntés az egészségetek szempontjából! Élőben egyébként is szoktam, de most MINDEN duci futónak küldök egy virtuális HAJRÁ-t, még ma, még most kezdd el a futást!

Letölthető 5 km-es edzésterv kezdőknek:

LASSÚ VAGY?

A lassúság fogalma viszonyítás kérdése. Minden embernél van gyorsabb és mindenkinél van lassabb, ezt hidd el és tudd! Leborulva nézem azokat a futókat, akik 7-8 perc/km vagy lassabb tempó mellett 10-20 km-t futnak, hiszen nekik egy-egy ilyen futás nagyon sok időt vesz igénybe. Mégis ott vannak, mégis csinálják. (Valószínűleg a profi futók ugyanezt gondolják rólam, hiszen számukra én vagyok csiga. ☺ ) Ne vond meg magadtól a futás örömét csak azért, mert nem érzed magad a leggyorsabbnak. A hobbifutás nem az időről szól, hanem arról, hogy élvezzük, amit csinálunk. A futást, a tájat, a közösséget szeretni és élvezni bármilyen tempóban lehet. A bármilyen alatt tényleg bármilyet értek! Fussatok, kocogjatok, gyalogoljatok, sétáljatok, hiszen a mi célunk az, hogy egészségesek legyünk és örömet találjunk a futásban! Minden lassú futónak küldök egy pacsit, hiszen ti is ugyanúgy küzdötök a célotokért, mint mások. Futásra fel, ne szégyelld a tempód, mert nincs miért, minden futólépés számít!

Az FN blog "Fuss mackóban" játékában az Úgy futsz mint egy lány oldal bloggerei újra mackónadrágba bújtak.

Nincs hightech cuccod?

És? El kell számolnod ezzel valakinek? Ne feszengj csak azért, mert nincs meg a legújabb Nike, Adidas, Asics, Saucony vagy bármilyen márkás futópólód vagy futónadrágod. Ha valaki szakadt pamutpólóban és macinaciban indul el futni, semmi más nem igazol számomra, csak az elszántságot és határozottságot, ami előtt csak tiszteletemet tudom tenni. Persze, a technikai öltözékek jók, hiszen sportoláshoz találták és alakították ki őket, de attól nem jelentenek létszükségletet. Hidd el, senki sem úgy kezdi a futást, hogy magára ölti a legújabb komplett futóruházatot és kilibben az ajtón. Ez senkinél nem így működik. Jómagam egy olcsó cicanadrágban kezdtem el futni, nyáron pedig egy kínaiban vásárolt noname rövidgyatyóban és természetesen pamut pólóban! Majd szépen lassan beszerzed az évszaknak megfelelő felszerelést. Szóval felesleges ezen agyalnod, és plusz stresszt okozni. Mozgásra fel, mackónadrágos barátaim, fussatok és ne szégyelljétek, hogy most kezdtétek a futást és nincs meg a legújabb kollekció, mert a futóközösség nem erről szól. A lényeg a futás szeretete, a mozgás szabadsága, gyerünk, gyerünk!

Bele kell sétálni?

Pszt! Csendben elárulom, hogy még a nagyoknak is bele kell néha, sőt, ultraversenyen nem nagyon van olyan, akinek nem kell. Terepen pedig a nagy emelkedőkön sétálnak a versenyzők, mert nem lennének gyorsabbak futva. A séta segít, hogy a pulzusod kicsit visszaessen, pihejen a tested. Ha úgy érzed, hogy sétálnod kell, tedd meg, nem kell ettől feszengened. Senki sem úgy kezdte a futást, hogy elsőre lefutott egy maratont. Futni úgy érdemes elkezdeni, hogy futsz, amennyi jól esik, aztán sétálsz egy kicsit, majd megint futsz, sétálsz, futsz, sétálsz, futsz és így tovább. Hidd el, idővel a sétálás ideje csökkeni fog, majd teljesen eltűnik. Nem azért megyünk ki futni, hogy szenvedjünk, hanem azért, hogy egy élményt kapjunk. Itt a jó idő, séta közben nem fogsz megfázni, nyugodtan sétálj bárhol és bármikor futás közben! Mindenkinek üzenem, hogy belesétálni nem szégyen, hanem annak igazolása, hogy nem feladod egyből, hanem küzdesz tovább!

Ne szégyelld!

Amire a leginkább felhívnám a figyelmed: ha kezdő futó vagy, azt ne szégyelld! A futást elkezdeni nagyon jó dolog, nagyon egészséges, jó a keringésednek, a szívednek, kikapcsolja az agyad, segít leküzdeni a stresszt. Mindig boldogsággal gondolok vissza arra az időszakra, amikor a futás a szenvedélyemmé vált, amikor csak a futáson járt az eszem, annyira szerettem. Tehát ha megkérdeznek, mióta futsz, bátran vállald föld, hogy most indultál el az úton.