Kezdd az úszást ősszel!

Kezdd az úszást ősszel!

Ahogy véget ér a nyár, és lassan befejeződik a versenyszezon, alábbhagy a motiváció is. Következik egy kis pihenő, ám sokan kora tavaszig pihengetnek és az uszoda felé sem néznek. Pedig ősszel már el lehet kezdeni szőni az új terveket, hogyan fogjuk másképp csinálni a felkészülést a jövő évi versenyekre, hogyan kezdünk neki az új edzéstervnek, vagy egyáltalán, hogyan csempésszük be a rendszeres sportolást a hétköznapjainkba!

Több mint egy évtizede vagyok úszásoktató, így tapasztalatból tudom, hogy nem mindenki szereti hosszú távra elkötelezni magát az úszóedzéseket illetően. Sok amatőr triatlonos csak tavasztól kezd el úszni járni, vagy azért, mert a medencés edzéseket túl unalmasnak tartja, vagy mert „úszni úgyis tudok” jeligével elodázza a tréningeket. Így sokan csak a nyár elején kezdenek el úszás lehetőség után nézni.


Életformát válassz, hagyd a fellángolást!

Akár az egészségével törődő sportkedvelő ember vagy, akár versenyálmokat szövögető amatőr triatlonos, úgy vélem, megéri előre gondolkodnod. Hidd el, egy jó sportteljesítmény, és a jó közérzet alapja a rendszeresség. Ha már dönthetsz, életformát válassz magadnak, és ne alkalomszerű fellángolással vesd bele magad a megmérettetésekbe!

Az úszás, mivel technikai sportág, nem sajátítható el egyik napról a másikra. A jó úszástechnikához megfelelő érzékelés, rutin, technikai felkészültség kell, hogy könnyedén menjen, és ne csak az erődet vigye.


Egy jó példával élve, nagyon jó egy triatlon versenyen úgy kijönni a vízből, hogy nem érzed elcsigázottnak magad, hanem csak úgy, mintha épp túl lennél a bemelegítésen, és következhet a másik két szám.

A sport öröme felülírja a fáradtságot

Ezt a cikket is ajánljuk

Járasd csúcsra az úszótechnikádat

Az úszáshoz használt eszközök célja, hogy erősítsenek, ügyesítsenek. Az úszás a víz és a tested közt zajlik. Ezért elsődleges a megfelelő úszótechnika megtanulása, utána jöhet a technika csiszolása és az erő fejlesztése.

Tovább a cikkhez: http://futasrolnoknek.hu/triatlon/jarasd-csucsra-az-uszotechnikadat/

Az éves úszószezon ilyenkor ősszel kezdődik, sok-sok különleges alapozó gyakorlattal, különféle technikai fejlesztésekkel. Majd fokozatosan az eszközök használatával észrevétlen nehezednek a feladatok, ügyesedik a test a vízben, megtanulod azt az erőbefektetést, amivel a siklás a legjobban hasznosítható, és közben fokozatosan fejlődik az állóképességed, és az izomerőd is. Egy jó sportklub, egyesület, és egy jó edző keze alatt, a sporttársak között örömmé válik a heti rutin, és meglátod, majd alig várod a következő alkalmat, hogy reggel az uszodába mehess csobbanni egyet. Persze be kell ugrani abba a borzasztó hideg vízbe, de utána valami csoda kezdődik. Egymással vetélkedve, együtt éled át a különböző nehézségű feladatokat  fokozódó örömmel "harcolsz" a legjobb pozícióért, és az edzés végén nem is tudod mikor fáradtál el, mert a boldogság felülír mindent. Frissen indulsz neki a feladataidnak, és nem érted, mások miért olyan álmosak még 8-kor is, amikor te már 6-kor aktívan indítottad a napot.


 

A rendszeresség átalakít

A hetekből hónapok, majd évszakok lesznek, és mikor mindenki betegeskedik, te valahogy ellenállóbb vagy a bacilusokkal szemben, és ha meg is betegedsz, mindig hamarabb talpra állsz. Tavasszal, amikor már megint nem sötétben, hanem a napkeltével együtt indul a reggel, boldogan fedezed fel, hogy az élet milyen szép, egy pirkadat is mennyi boldogságot hordoz magában, megtanulod értékelni a jelen pillanatot. És mivel a testeddel együtt léteztél az elmúlt időszakban, minden körülötted lévő energia a sejtjeiden keresztül áramlik, és élettel tölt fel. A rendszerességgel fontos szerepet kap az életedben a test mozgatása, és már nem a munka mellett szánsz rá néha időt, hanem egyenrangú tényezőként iktatod be a napi fontos dolgok közé. Minél több energiát "veszítesz el” mozgással, annál több energiát fogsz visszanyerni a környezetből, és elkezdesz igazából élni. Az úszás egy nagyon jó energetizáló, de ugyanakkor kíméletes sport, és mozgásforma, amivel kapcsolatban nincs negatív vélemény Fejleszti a légzést, frissíti a bőrt, jótékonyan hat a keringésre, az ízületekre, az izmokra, oldja a kötöttségeket. Győzd le a lustaságodat, dobd el a félelmedet, kezd el MOST a mozgásos életformát, jelentkezz úszni, változtass az életeden. Hozd magad olyan állapotba, hogy mindenki csodálja a körülötted kialakuló atmoszférát. Ha pedig amatőr versenyző vagy, alapozd meg a következő triatlonos szezonodat. Én ehhez tudok lehetőséget adni.

Köszönjük!

Sikeresen feliratkoztál hírlevelünkre!

Menczel Enikő
Így lettem félmaratonista

Az első félmaraton teljesítése fantasztikus érzés. A verseny utáni fáradtság elillan, és marad az önbizalom, motiváció, és energia. Ilyen ez a beszámoló is.

Motiválj másokat te is!

Írd meg, hogyan kezdtél el futni, küldj versenybeszámolót!