Téli tekerés - kint vagy bent?

Téli tekerés - kint vagy bent?

Vannak igazi hardcore triatlonosok és bringások, akik egész télen kint tekernek, és csak a térdig érő hó állíthatja meg őket, a röpködő mínuszok nem. Idén saját magamat meglepve, egész sokáig tekertem kint, sőt, azt sem zárom ki, hogy száraz, napos, ámde hideg időben is nyeregbe pattanok. Ennek tulajdonképpen semmi akadálya, ha betartunk néhány alapvető szabályt.

 

Ezt is olvasd el!

Télen is lehet futni

Futni kéne, de kint mínuszok vannak? Sokan nehezen indulnak el ilyenkor futni. Nem vagy egyedül. Egy kis motivációt szeretnénk adni az induláshoz.

Ne told túl!

A tél nem a hosszú tekerések időszaka. Maximum 1,5-2 órát bringázz szabadtéren, és ezt alacsony intenzitáson, pörgetve javaslom. Az alapozás nem lóverseny, figyelj a pulzusodra (maradj az aerob extenzív zónában) és a pedálfordulatra (80-90 körül legyen).

Maradj síkon!

Aki biztosra akar menni, az tekerjen síkon. Miért? Emelkedőn felfelé alaposan kimelegszünk még télen is, hiszen eleve nagyobb az erőkifejtés, és nincs menetszél sem. Ez a lejtőn lefelé üthet vissza, amikor az izzadt ruhánkat és viszonylagosan kimelegedett testünket átfújja a jeges menetszél. A tüdőgyulladás borítékolható. Ha télen is ragaszkodsz a dombokhoz, akkor vigyél magaddal egy extra szélmellényt, és lejtmenet előtt vedd fel. Részemről mindenesetre csak a sík jöhet szóban a hideg hónapokban. 

Öltözz okosan!

Öltözz fel melegen és rétegesen! Téli bringázáshoz melegebb ruhák kellenek, mint a téli futáshoz, hiszen itt a tested nagy része nincs mozgásban. Thermo aláöltöző, thermo bringás kabát, thermo bringás nadrág, kamásli, vastag kesztyű, vastag zokni, csősál, sapka vagy fülvédő, esetleg szélmellény, kartyű. Ha körültekintően választod meg a ruhákat, nem fogod magad úgy érezni, mint egy Michelin baba.

Téli cuccok tekeréshez.

Vigyázz magadra!

Ne indulj el nedves, nyálkás időben! A nedves út alapvetően is csúszik, pláne, ha hirtelen lefagy. Te csúszol ki, vagy egy autó csúszik beléd, hidd el, nem éri meg kockáztatni, első a biztonság.

Tekerj bent!

Ha nem érzed magad komfortosan a hidegben, akkor sem kell lemondanod a kerekezésről. 

Spinningelj, vagy görgőzz! Nyilván egyik sem ugyanaz, mintha kint tekernél, de a semminél mindenképp jobb. A spinning előnye, mivel ez egy csoportos edzés, hogy kevésbé unalmas. A görgő mellett az szól, hogy a saját bringádat használhatod és behozhatsz több évadnyi elmaradt sorozatot. A folyadékpótlásra viszont nagyon ügyelj ilyenkor is!

Te döntesz!

Ezek csak javaslatok, mindenkinek ki kell tapasztalni, hogy miben, mennyi ideig érzi magát komfortosan, vagy hogy egyáltalán hajlandó -e kimerészkedni. 

Hajrá csajok, jó tekerést télen is!

Köszönjük!

Sikeresen feliratkoztál hírlevelünkre!

Mátyásné Szabó Csilla
Én és a testem bármire képesek vagyunk!

Vannak az életben olyan pillanatok, amikor hirtelen minden nagyon kilátástalan, és a bajok csőstül jönnek. Csilla eldöntötte, hogy nem adja fel.

Motiválj másokat te is!

Írd meg, hogyan kezdtél el futni, küldj versenybeszámolót!