Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

Futószezon indul, versenyre fel!

Szuper futóversenyek vannak minden hétvégén, ahova szívesen megyünk. De miért is?

Átértékelésre kerül ismét szabadidőnk: mi az amire mindenképpen szeretnénk időt fordítani a kötelességeink mellett, ezt honnan tudjuk elvenni úgy, hogy a munkaidőnk és a családdal együtt töltött idő se lássa kárát. 

Számomra ebbe a kategóriába esik a futás. Évről évre újra át kell gondolnom azt, hogy mennyi időt tudok majd ráfordítani, milyen minőségben végezzem az edzéseket és milyen célokat tudok kitűzni magam elé, amiket megvalósíthatok. Újra és újra, mikor gyermek érkezik a családba, mikor oviba kerül, mikor nyári szünet van, mikor vissza megy az ember dolgozni, mikor ismételt a gyermekáldás, és már egy kicsi és egy pici van a családban. Sorolhatnám.

Minden évszak egy újra kezdés, amikor család időbeosztása átalakul. Tavasszal és ősszel azért nagyon sok dolog segít abban, hogy a futás az életed részévé váljon, vagy az maradjon. Az optimális hőmérséklet, a gyönyörű táj, és az, amiről bővebben szeretnék beszélni, a futórendezvények sokasága. Szeretettel ajánlom ezeket a rendezvényeket, mint a futás ünnepét. Ha télen vagy nyáron végig futottál, a versenyek segíthetnek egy következő szintre való eljutásba, ha nem, akkor érdemes most elkezdeni, vagy újra kezdeni, futóversenyen.

13 + 1 érv, hogyan segíthetnek minket a futásban a versenyek:


  1. A verseny buli! Menj haverokkal. Érezd meg benne a fesztiválozó feeling-et

  2. Gyűjt szuper érmeket, ami kézzel foghatóvá teszi és konzerválja az elismerést.

  3. Teremts új kapcsolatokat. Itt mindenki „tudja miről beszélsz.” ;)

  4. Már meglévő kapcsolataidat mélyítsd az együtt átélt élmények, tapasztalások által.

  5. Kiváló családi program. A távok különbözősége és az alkalmak családcentrikussága miatt mindenki részt tud venni az alkalmon, mindenki a saját életkorának, felkészültségének megfelelően.

  6. Színezd újra egyéniséged! „Futó vagyok”, hivatalosan jegyzett eredményeddel. (Szerintem a tartalomnak jól áll a forma, összetartja, mint a verseny a futást.)

  7. Porold le a „futó verseny” kifejezésre rakódott összes iskolai rossz érzésedet.

  8. A verseny önbizalom erősítő, gyógyítsd magad.

  9. A verseny inspiráció. Adj értelmet és célt az edzéseidnek.

  10. Csinálj egy erős „edzést”, használd a mezőny dinamikáját.

  11. Ismerd meg az önmagad feletti győzelem ízét!

  12. Vedd kezedbe életed irányítását! A verseny koncentrációra, tűrésre, küzdésre, ugyanakkor alázatra tanít. Az itt továbbfejlesztett készségeid életvezetésedre is jó hatással lesznek.

  13. A versenyzés hosszú távon káprázatos utazásra hív képességeid, lehetőségeid, vágyott önmagad kalandos világába.

  14. + 1. Légy példakép! Légy hatással, inspirálj, légy büszkeség, légy reménység, légy önmagad!


 

Nem baj, hogy mások vagyunk

Ahány félék vagyunk, annyi minden mást szerethetünk a futó versenyben – főleg nők és férfiak. ;) Tapasztalatom szerint különbözik a férfiak és a nők motivációja és hozzáállása a versenyzéshez. A fiúkat inspirálja a verseny, a személyeskedés és indulat nélküli győzelem. A csajok motivációja egész más. Egy illat, egy emlék, egy eszmény, ami a célig repít minket és tovább. A verseny és a versengés fogalma a nőknél kevésbé határolódik el. Én magam könnyebben versenybe szállok egy aranyos ovis jelért, vagy a piacon a frissebb zöldségért, mint a srácokkal a résztáv edzésen.

Saját tapasztalat

Személyes példakén hadd osszam meg veletek férjemmel való közös történetünket, egy 6 (illetve, mikor felolvasom neki kijavít: 6,5 km ;) ), tehát 6,5 kilométeres éjszakai futóversenyről: Langy nyár este volt, a helyszín a mi gyönyörűen kivilágított belvárosunk szíve. Az útvonal érintette a Budai Várat, a Váralagúton és a Lánchídon is áthaladt. A zene szólt, a város fényei ragyogtak. Fiatal házasok voltunk. Dresszkódom: szűk futó felső, légies futónaci, lazán összefogott haj. Őrült romantikus futó bulinak ígérkezett. A rajt előtt kézen fogva pusziltuk egymást, majd ellőtték a rajtot és tyvűűűű!!! Laci így kilőtt mellőlem. Úgy elhúzott, hogy a verseny alatt többször nem is láttam. Mire a célba értem, a könnyeimmel küzdöttem, ő pedig életigenlő vigyorral mesélte, hogy PB-t futott, azaz eddigi legjobb 6,5 kilométeres idejét. Hát ennyi a történet. :)Ugyanakkor becsüljük meg a magányos futást, hisz a jó versenyzésnek is nélkülözhetetlen része.

Tippjeim

• Fontos, hogy olyan távot válassz első futóversenyeden, ami motivál és reális! Ha bizonytalankodsz, akkor inkább rövidebb távot válassz, mint amilyen hosszúságú edzéseket futsz. Ha nagy a szíved és van inspirációd, akkor megpróbálkozhatsz a szokásos távodtól picit hosszabb versenyszámmal is, de kilométerben nem hosszabbal, mint a heti kilométer mennyiséged.

• Mindig felkészülten és sérülésmentesen állj rajthoz, ne kockáztass többet, mint amennyit nyerhetsz egy részvétellel.

Fuss társasággal az első versenyeden! Ha segítség a futóidő múlatása, nagyon jól jön egy beszélgető partner, ha pedig a biztonságérzeted miatt kell a társaság, akkor kérd egy gyakorlott futóismerősöd segítségét, hogy teljesítse veled a kiválasztott távot.

• Becsüld meg a csendes, magányos futásokat. Minden, ami a futóversenyeket ünneppé teszi, és ami téged futóvá, az a szürke, hétköznapi edzéseken alapozódik meg.