Iratkozz fel hírlevelünkre!

Felhasználási feltételek

Írj nekünk

3 futás utáni aranyszabály a hideg napokra

Nem fogsz megfázni futás után, ha ezeket a kézenfekvő tanácsokat valóban betartod.

Hidegben is nyugodtan lehet futni abban az esetben, ha egész ősszel fokozatosan szoktattad hozzá a szervezetedet a mozgáshoz. Ha eddig nem futottál, nem biztos, hogy a tél a legmegfelelőbb alkalom a kezdésre, de nem lehetetlen. Viszont a hidegben egy kicsit megváltozik a mozgásforma és az edzés utáni rutinod is. Megmutatjuk, mire figyelj oda az egészséged érdekében, amikor végeztél az edzéssel.

1. Le az izzadt ruhával!

Télen fontos, hogy mindig meleg helyről indulj edzeni és oda is érkezz vissza. A meleg lakásba megérkezve biztosan azt érzed majd, hogy először leülnél, innál valamit vagy a telefonodat babrálnád. De ne! Az első dolgod mindig az legyen, hogy a hideg, vizes ruhát lefejted magadról. Sajnos ilyenkor nagyon könnyen tudsz megfázni, mert az áthevült tested miatt nem fogod érezni a hideg ruházatot, csak akkor, amikor már remegsz, annyira fázol. Ahogy belépsz az ajtón és leveszed a futócipőd, irány a fürdő vagy öltöző!

2. Zuhany vagy száraz ruha

Az első pontnál ott hagytuk abba a folyamatot, hogy az átizzadt ruháidtól már megszabadítottad magad, de nem csak a vetkőzés, hanem az öltözés gyorsasága is kulcsfontosságú. Persze úgy tűnhet, hogy túlmisztifikáljuk a dolgot, és a meleg öltözőben törölközőben való csevegés és ücsörgés, vagy az otthoni pár perc telefonnyomkodás nem okozhat problémát, de sajnos nem így van. Hiába vetted le magadról a vizes ruhát, még nem melegedett át a tested. Érdemes azonnal a zuhany alá állni, és jó meleg vízzel addig zuhanyozni, ameddig meleged nem lesz. Sajnos nem mindenhol lehet zuhanyozni, de ilyenkor a legfontosabb, hogy gyorsan öltözz át száraz ruhába, hogy a tested fel tudjon melegedni.

FN tipp: Ha csak átöltözésre van lehetőséged, akkor is érdemes a melltartót, bugyit és zoknit is átcserélni, mivel ezek közvetlenül is érintkeznek a bőröddel, könnyebben megfázol, ha magadon hagyod.

3. Tea vagy leves

Egy hideg, téli futás után a zuhannyal koránt sem ért véget a szervezet felmelegítése. A zuhanyból kilépve ideális esetben már kortyolatod is a finom meleg teádat vagy levesedet. Több okból is jó megoldás valamilyen forró lé fogyasztása futás után. Egyrészt a folyadékkal hidratálod magad, ami azért is fontos, mert télen nem izzadunk annyira intenzíven, így kevésbé látványosan veszítünk folyadékot. Az elveszített nedvességet egy csésze teával nagyon jól pótolni tudod. Más szempontból pedig segít a szervezetnek abban, hogy felmelegedjen, ami szintén fontos a téli futások után.

FN tipp: Megérkezve ne fogyassz meleg kávét, mert bár csábító a forró tejeskávé gondolata, a koffein vízhajtó hatású, ezért nem fog kellőképpen hidratálni.